RetailDetail Omnichannel Congress: Het einde van omnichannel? | RetailDetail

RetailDetail Omnichannel Congress: Het einde van omnichannel?

RetailDetail Omnichannel Congress: Het einde van omnichannel?
Foto: RetailDetail

2018 brengt ons een nieuw evenwicht én nieuwe uitdagingen in retail: omnichannel is de weg van de toekomst, maar hoe pak je zo’n ‘phygital retail’ nu het best aan? Laat je op 1 maart inspireren op het RetailDetail Omnichannel Congress.

 

Het beste in 'phygital retail'

Ook al toeteren we nu al vijf jaar over omnichannel, de succesverhalen blijven schaars – zowel internationaal als in eigen land. Hoe komt dit, vraagt Gino Van Ossel zich af op het Omnichannel Congress op 1 maart. Wat zijn de belangrijkste hinderpalen, en nog belangrijker: welke richting moeten we dan uit? Heel wat vragen spelen immers nog. Hoe digitaliseer je de marketingafdeling en krijg je je medewerkers aan boord? Hoe ga je om met de nieuwe privacy-normen van het GDPR en wat met food in e-commerce? 

 

Leer uit de ‘best practices’ van omnichannel-topondernemers zoals onder meer onlineleider Google. Traditiegetrouw biedt het Omnichannel Congress ook verschillende voorprogramma’s voor elk domein: Marketing & Communication en Phygital Retail. 

 

Wie volgt JUTTU op?

Blinkt je organisatie zelf uit op het gebied van omnichannel? Neem dan deel en maak kans op de bpost Omnichannel Award 2018. Met deze award willen RetailDetail en bpost retailers bekronen die uitblinken in het integreren van de verschillende kanalen, en die een brug weten te slaan tussen online en offline. De award wordt uitgereikt tijdens het congres. 

 

Welke retailer volgt in 2018 JUTTU op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Klik hier om je in te schrijven als kandidaat of reserveer snel plaatsen om het op 1 maart zelf te weten te komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.