RetailDetail wenst u zalige feestdagen en een geïnspireerd 2016 | RetailDetail

RetailDetail wenst u zalige feestdagen en een geïnspireerd 2016

RetailDetail wenst u zalige feestdagen en een geïnspireerd 2016

Het RetailDetail-team wenst iedereen een zalig jaareinde toe en een succesvol, innovatief nieuw jaar. Het bijna voorbije 2015 is voor de retailsector een zwaar maar zeer inspirerend jaar geworden, waar 2016 nu al de vruchten van belooft te plukken.

Een beloftevol nieuw jaar

Het nieuwe jaar kondigt zich alweer aan. De voorspellingen voor 2016 zijn niet van de minste; technologie-experten zien de komst van ‘virtual reality’ en zelfrijdende auto’s, operationele specialisten doen er alles aan om die ‘last mile’-uitdaging nu eindelijk van de baan te krijgen, marketeers zien de creatieve multimediamogelijkheden de pan uit swingen en iedereen is het er nu wel over eens dat omnichannel de enige ‘way to go’ is.


Het zijn allemaal zaadjes die de voorbije jaren zijn gezaaid en komend jaar geoogst zullen worden. RetailDetail droeg alvast zijn steentje bij als inspiratieplatform. Winkel van de toekomst The Loop blijft een publiekstrekker met zijn 12.000 bezoekers per jaar, terwijl ook de Future of Shopping Roadshow, met zijn rondreizende containers, een schot in de roos blijkt. In samenwerking met Unizo en partners wist RetailDetail dit jaar lokale handelaars van over heel Vlaanderen te bereiken, in hun eigen thuisbasis.


Ook is het RetailDetail-magazine voortaan CIM-gecontroleerd, waarvan het proces-verbaal binnenkort door het CIM gepubliceerd wordt. Naast de unieke online positie komt RetailDetail dus ook aardig uit de hoek in de offline wereld. Dat bewijzen natuurlijk ook al de evenementen, waar RetailDetail dit jaar weer een 3.000-tal mensen mocht ontvangen.


Alles om omnichannel te inspireren

“Alles wat we doen, staat in het teken van omnichannel inspireren. Dit doen we on- en offline, zowel digitaal als via onze diverse fysieke activiteiten”, aldus Jorg Snoeck, oprichter van RetailDetail. “In januari kondigen we nog onze nieuwe activiteiten aan en dankzij de komst van Stefan Van Rompaey, kersvers hoofdredacteur Food, gaan we ook actief onze marktpositie versterken in de ‘food’.”


Maar eerst is het tijd om de kerstkalkoen te laten aanrukken en hopelijk iedereen te laten genieten van een warme en liefdevolle eindejaarperiode. Het harde werk van het afgelopen jaar hoort natuurlijk op feestelijke wijze gevierd en beloond te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top