RetailDetail wenst u zalige feestdagen en een geïnspireerd 2016 | RetailDetail

RetailDetail wenst u zalige feestdagen en een geïnspireerd 2016

RetailDetail wenst u zalige feestdagen en een geïnspireerd 2016

Het RetailDetail-team wenst iedereen een zalig jaareinde toe en een succesvol, innovatief nieuw jaar. Het bijna voorbije 2015 is voor de retailsector een zwaar maar zeer inspirerend jaar geworden, waar 2016 nu al de vruchten van belooft te plukken.

Een beloftevol nieuw jaar

Het nieuwe jaar kondigt zich alweer aan. De voorspellingen voor 2016 zijn niet van de minste; technologie-experten zien de komst van ‘virtual reality’ en zelfrijdende auto’s, operationele specialisten doen er alles aan om die ‘last mile’-uitdaging nu eindelijk van de baan te krijgen, marketeers zien de creatieve multimediamogelijkheden de pan uit swingen en iedereen is het er nu wel over eens dat omnichannel de enige ‘way to go’ is.


Het zijn allemaal zaadjes die de voorbije jaren zijn gezaaid en komend jaar geoogst zullen worden. RetailDetail droeg alvast zijn steentje bij als inspiratieplatform. Winkel van de toekomst The Loop blijft een publiekstrekker met zijn 12.000 bezoekers per jaar, terwijl ook de Future of Shopping Roadshow, met zijn rondreizende containers, een schot in de roos blijkt. In samenwerking met Unizo en partners wist RetailDetail dit jaar lokale handelaars van over heel Vlaanderen te bereiken, in hun eigen thuisbasis.


Ook is het RetailDetail-magazine voortaan CIM-gecontroleerd, waarvan het proces-verbaal binnenkort door het CIM gepubliceerd wordt. Naast de unieke online positie komt RetailDetail dus ook aardig uit de hoek in de offline wereld. Dat bewijzen natuurlijk ook al de evenementen, waar RetailDetail dit jaar weer een 3.000-tal mensen mocht ontvangen.


Alles om omnichannel te inspireren

“Alles wat we doen, staat in het teken van omnichannel inspireren. Dit doen we on- en offline, zowel digitaal als via onze diverse fysieke activiteiten”, aldus Jorg Snoeck, oprichter van RetailDetail. “In januari kondigen we nog onze nieuwe activiteiten aan en dankzij de komst van Stefan Van Rompaey, kersvers hoofdredacteur Food, gaan we ook actief onze marktpositie versterken in de ‘food’.”


Maar eerst is het tijd om de kerstkalkoen te laten aanrukken en hopelijk iedereen te laten genieten van een warme en liefdevolle eindejaarperiode. Het harde werk van het afgelopen jaar hoort natuurlijk op feestelijke wijze gevierd en beloond te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarktketen Morrisons wordt uur per week stil

23/07/2018

De Britse supermarktketen Morrisons organiseert voortaan elke week een prikkelarm uur voor mensen met autisme. Op zaterdagochtend tussen 9 en 10 zal er geen muziek te horen zijn, dimmen de lichten en wordt zelfs het piepje van de kassascanner stiller. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.