RetailDetail wenst u zalige feestdagen en een geïnspireerd 2016 | RetailDetail

RetailDetail wenst u zalige feestdagen en een geïnspireerd 2016

RetailDetail wenst u zalige feestdagen en een geïnspireerd 2016

Het RetailDetail-team wenst iedereen een zalig jaareinde toe en een succesvol, innovatief nieuw jaar. Het bijna voorbije 2015 is voor de retailsector een zwaar maar zeer inspirerend jaar geworden, waar 2016 nu al de vruchten van belooft te plukken.

Een beloftevol nieuw jaar

Het nieuwe jaar kondigt zich alweer aan. De voorspellingen voor 2016 zijn niet van de minste; technologie-experten zien de komst van ‘virtual reality’ en zelfrijdende auto’s, operationele specialisten doen er alles aan om die ‘last mile’-uitdaging nu eindelijk van de baan te krijgen, marketeers zien de creatieve multimediamogelijkheden de pan uit swingen en iedereen is het er nu wel over eens dat omnichannel de enige ‘way to go’ is.


Het zijn allemaal zaadjes die de voorbije jaren zijn gezaaid en komend jaar geoogst zullen worden. RetailDetail droeg alvast zijn steentje bij als inspiratieplatform. Winkel van de toekomst The Loop blijft een publiekstrekker met zijn 12.000 bezoekers per jaar, terwijl ook de Future of Shopping Roadshow, met zijn rondreizende containers, een schot in de roos blijkt. In samenwerking met Unizo en partners wist RetailDetail dit jaar lokale handelaars van over heel Vlaanderen te bereiken, in hun eigen thuisbasis.


Ook is het RetailDetail-magazine voortaan CIM-gecontroleerd, waarvan het proces-verbaal binnenkort door het CIM gepubliceerd wordt. Naast de unieke online positie komt RetailDetail dus ook aardig uit de hoek in de offline wereld. Dat bewijzen natuurlijk ook al de evenementen, waar RetailDetail dit jaar weer een 3.000-tal mensen mocht ontvangen.


Alles om omnichannel te inspireren

“Alles wat we doen, staat in het teken van omnichannel inspireren. Dit doen we on- en offline, zowel digitaal als via onze diverse fysieke activiteiten”, aldus Jorg Snoeck, oprichter van RetailDetail. “In januari kondigen we nog onze nieuwe activiteiten aan en dankzij de komst van Stefan Van Rompaey, kersvers hoofdredacteur Food, gaan we ook actief onze marktpositie versterken in de ‘food’.”


Maar eerst is het tijd om de kerstkalkoen te laten aanrukken en hopelijk iedereen te laten genieten van een warme en liefdevolle eindejaarperiode. Het harde werk van het afgelopen jaar hoort natuurlijk op feestelijke wijze gevierd en beloond te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.