RetailDetail wenst u zalige feestdagen en een geïnspireerd 2016

RetailDetail wenst u zalige feestdagen en een geïnspireerd 2016

Het RetailDetail-team wenst iedereen een zalig jaareinde toe en een succesvol, innovatief nieuw jaar. Het bijna voorbije 2015 is voor de retailsector een zwaar maar zeer inspirerend jaar geworden, waar 2016 nu al de vruchten van belooft te plukken.

Een beloftevol nieuw jaar

Het nieuwe jaar kondigt zich alweer aan. De voorspellingen voor 2016 zijn niet van de minste; technologie-experten zien de komst van ‘virtual reality’ en zelfrijdende auto’s, operationele specialisten doen er alles aan om die ‘last mile’-uitdaging nu eindelijk van de baan te krijgen, marketeers zien de creatieve multimediamogelijkheden de pan uit swingen en iedereen is het er nu wel over eens dat omnichannel de enige ‘way to go’ is.


Het zijn allemaal zaadjes die de voorbije jaren zijn gezaaid en komend jaar geoogst zullen worden. RetailDetail droeg alvast zijn steentje bij als inspiratieplatform. Winkel van de toekomst The Loop blijft een publiekstrekker met zijn 12.000 bezoekers per jaar, terwijl ook de Future of Shopping Roadshow, met zijn rondreizende containers, een schot in de roos blijkt. In samenwerking met Unizo en partners wist RetailDetail dit jaar lokale handelaars van over heel Vlaanderen te bereiken, in hun eigen thuisbasis.


Ook is het RetailDetail-magazine voortaan CIM-gecontroleerd, waarvan het proces-verbaal binnenkort door het CIM gepubliceerd wordt. Naast de unieke online positie komt RetailDetail dus ook aardig uit de hoek in de offline wereld. Dat bewijzen natuurlijk ook al de evenementen, waar RetailDetail dit jaar weer een 3.000-tal mensen mocht ontvangen.


Alles om omnichannel te inspireren

“Alles wat we doen, staat in het teken van omnichannel inspireren. Dit doen we on- en offline, zowel digitaal als via onze diverse fysieke activiteiten”, aldus Jorg Snoeck, oprichter van RetailDetail. “In januari kondigen we nog onze nieuwe activiteiten aan en dankzij de komst van Stefan Van Rompaey, kersvers hoofdredacteur Food, gaan we ook actief onze marktpositie versterken in de ‘food’.”


Maar eerst is het tijd om de kerstkalkoen te laten aanrukken en hopelijk iedereen te laten genieten van een warme en liefdevolle eindejaarperiode. Het harde werk van het afgelopen jaar hoort natuurlijk op feestelijke wijze gevierd en beloond te worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

"Kringwinkels hebben nood aan meer werknemers"

20/10/2017

Morgen is het de Dag van de Kringwinkel en die wordt door De Kringwinkels aangegrepen om er op te wijzen dat er dringend extra werknemers moeten worden aangenomen, om zo de OVAM-doelen te halen.

Regering past akkoord nachtwerk e-commerce aan

20/10/2017

De regering gaat de regeling die het eerder sloot rond nachtwerk in e-commerce aanpassen. Daardoor wordt nachtwerk vanaf 20u al mogelijk van zodra er een akkoord is met slechts één vakbond.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Back to top