Retailers al klaar voor kerst

Retailers nu al klaar voor kerst…

Retailers nu al klaar voor kerst…

Hoewel het nog volop zomervakantie is, bereiden verschillende retailers zich al voor op de lucratieve kerstperiode. Elk jaar iets vroeger, zo lijkt het wel. 

Van Oxford Street tot Antwerpen

Is er een officieuze competitie om de retailer te bekronen die als eerste uitpakt met z’n kerstcollectie? In dat geval gaat de wisselbeker internationaal dit jaar naar de Britse retailer Selfridges. Reeds op 2 augustus opende de bekende keten in de Londense Oxford Street een uitgebreide kerstafdeling, op de vierde verdieping. Volgens de retailer beginnen vooral internationale shoppers steeds vroeger aan hun kerstinkopen. Niet alle klanten weten het initiatief te waarderen, blijkt uit gemengde reacties op sociale media. 

 

In ons land gaat de primeur naar Floralux, het tuin- en decoratiecentrum in Dadizele. Een eerste themapresentatie van het kerstdorp opende vorige week al, eind september moet de kerstafdeling van 1.500 m² met zes feeërieke thema’s helemaal af zijn. Niets te vroeg, volgens marketingmanager Fien Ternest, want heel wat klanten zijn al nieuwsgierig.

 

Dat denken ze ook in Antwerpen: daar opent op 1 september Christmas World, met 5.000 m² de grootste kerstpop-upstore ter wereld. De winkel bevindt zich op de Meir in het pand waar tot voor kort Forever 21 gevestigd was. Allen daarheen dus – of net niet. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.