Retailers zien opties voor virtual reality | RetailDetail

Retailers zien opties voor virtual reality

Retailers zien opties voor virtual reality
http://www.shutterstock.com/nl/pic-303692636/stock-photo-pretty-casual-worker-using-oculus-rift-in-her-office.html?src=nh2Gg08OYpAvSZc9lNoUMQ-1-22

Binnenkort worden verschillende VR-brillen op de markt gegooid. Dat is goed nieuws voor gamers, maar ook in de retail zijn er heel wat handelaars die mogelijkheden zien voor de toestellen in de toekomst.

Investering

Volgens de Greenhouse Group, een Nederlandse specialist in digitale marketing, zal virtuele realiteit voor ingrijpende veranderingen zorgen, zowel voor fysieke winkels als voor webshops. Fysieke winkels kunnen bijvoorbeeld hun volledig assortiment tonen aan klanten, die in hun zetel met zo'n bril op hun hoofd zitten. Daarbij kunnen ze ook plots concurreren met de snelle vindbaarheid op grote webshops: “Je laat kleding zien in maat 42, groen, onder €40, door meisjes met jouw figuur. Dat was vroeger alleen voor de rijke mensen”, stelt Koen Neggers aan het FD.

 

Voorlopig zal het echter niet zo snel gaan en zullen het vooral dure producten zijn die hun weg vinden naar de virtuele realiteit. Er moet immers flink geïnvesteerd worden in speciale foto’s, video’s en audio. Woonwinkels kunnen dan weer wel eenvoudig gebruik maken van virtuele realiteit: Ikea heeft al een app ontwikkeld waarmee iemand het ontwerp van een keuken kan ontdekken. Reisexpert D-rt Groep wil klanten dan weer al op voorhand een voorsmaakje te kunnen geven van enkele locaties. De reacties van klanten zijn daar alvast zeer positief, al zijn er momenteel nog te weinig filmpjes beschikbaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.