Retailers zien opties voor virtual reality | RetailDetail

Retailers zien opties voor virtual reality

Retailers zien opties voor virtual reality
http://www.shutterstock.com/nl/pic-303692636/stock-photo-pretty-casual-worker-using-oculus-rift-in-her-office.html?src=nh2Gg08OYpAvSZc9lNoUMQ-1-22

Binnenkort worden verschillende VR-brillen op de markt gegooid. Dat is goed nieuws voor gamers, maar ook in de retail zijn er heel wat handelaars die mogelijkheden zien voor de toestellen in de toekomst.

Investering

Volgens de Greenhouse Group, een Nederlandse specialist in digitale marketing, zal virtuele realiteit voor ingrijpende veranderingen zorgen, zowel voor fysieke winkels als voor webshops. Fysieke winkels kunnen bijvoorbeeld hun volledig assortiment tonen aan klanten, die in hun zetel met zo'n bril op hun hoofd zitten. Daarbij kunnen ze ook plots concurreren met de snelle vindbaarheid op grote webshops: “Je laat kleding zien in maat 42, groen, onder €40, door meisjes met jouw figuur. Dat was vroeger alleen voor de rijke mensen”, stelt Koen Neggers aan het FD.

 

Voorlopig zal het echter niet zo snel gaan en zullen het vooral dure producten zijn die hun weg vinden naar de virtuele realiteit. Er moet immers flink geïnvesteerd worden in speciale foto’s, video’s en audio. Woonwinkels kunnen dan weer wel eenvoudig gebruik maken van virtuele realiteit: Ikea heeft al een app ontwikkeld waarmee iemand het ontwerp van een keuken kan ontdekken. Reisexpert D-rt Groep wil klanten dan weer al op voorhand een voorsmaakje te kunnen geven van enkele locaties. De reacties van klanten zijn daar alvast zeer positief, al zijn er momenteel nog te weinig filmpjes beschikbaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.