Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders | RetailDetail

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders
Foto: RetailDetail

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

 

Ga de confrontatie aan met de nieuwe klant

“Retailhub biedt ons de mogelijkheid om verder na te denken wat we moeten doen om retailing in de toekomst te brengen”, aldus Jonathan De Nys van Krëfel. Het elektrobedrijf volgde de Inspiration Tour in het levende ‘experience center’. Op deze unieke locatie, vlakbij het MAS in Antwerpen, kunnen retailers, merkfabrikanten en dienstverleners zich laten onderdompelen in de nieuwste retailtrends en technologische toepassingen, zoals AR/VR, multi-sensoriële ervaringen, RFID en beacons, 3D body scanners, slimme koelkasten en spiegels, gezichtsherkenning en veel meer.

 

Tijdens de gepersonaliseerde Inspiration Tour door de Retailhub gaan bezoekers de confrontatie aan met hoe de klant een bedrijf of product bekijkt. Je volgt er de ‘customer journey’ van morgen, die er ingrijpend anders uitziet dan retailers en merken decennialang hebben geleerd. Aan de hand van toonaangevende trends is dit de uitgelezen manier om na te denken over de veranderende consument en de rol van bedrijven daarin.


Belangrijk up-to-date te blijven

De rondleiding kan daarom ook op maat worden aangepast. Bedrijven die hun lange vergaderdagen graag eens op een leukere locatie willen laten plaatsvinden, zijn bij Retailhub bijvoorbeeld evengoed aan het juiste adres. De Inspiration Tour kan aan een eigen bedrijfsmeeting in het Meeting Center van Retailhub worden gekoppeld of als start van de Antwerp hunt. Retailhub  is ideaal te combineren tot een volledige dag ‘experience’.

 

“Heel boeiend om in jullie innovatie- en expertisecentrum ondergedompeld te worden in de nieuwigheden waarmee retailers en producenten vandaag de dag geconfronteerd worden. Als managers-to-be in de korte toekomst is het belangrijk om hen te prikkelen en up-to-date te houden”, klinkt het alvast aan de KU Leuven.

 

Meer informatie? Stuur een berichtje naar info@retaildetail.be of bel 03 500 89 59.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.

Alibaba-topman en premier Michel bespreken investering in Luik

04/07/2018

Jack Ma, oprichter en voorzitter van de Chinese internetreus Alibaba, heeft een mogelijke investering in Luik besproken met premier Charles Michel. Na afloop was Ma vaag, Michel legt de bal bij het bedrijf.

Toch nog een tweede leven voor Toys "R" Us?

02/07/2018

Het doek is finaal gevallen over Toys "R" Us in de Verenigde Staten: alle winkels zijn er dicht en 30.000 medewerkers staan op straat. Toch hoopt de beroemde speelgoedketen nog op een toekomst.