Retailprofeet Doug Stephens presenteert nieuw boek op RetailDetail Congress | RetailDetail

Retailprofeet Doug Stephens presenteert nieuw boek op RetailDetail Congress

Retailprofeet Doug Stephens presenteert nieuw boek op RetailDetail Congress

Retailprofeet Doug Stephens is er weer, met een nieuw boek! Na de bestseller "The Retail Revival" gaat zijn volgende boek over de toekomst van verkopen in een post-digitale wereld. Je hoort er alles over op het RetailDetail Congress op 27 april.

Retail heruitvinden voor de post-digitale wereld

De voorspellingen van de Amerikaanse retailkenner en futurist Doug Stephens zijn uitgekomen, en hoe! Online giganten als Amazon en Alibaba maken een duizelingwekkende groei door, terwijl heel wat vaste waarden in de winkelstraten hun deuren hebben moeten sluiten. Een nieuwe consument is opgestaan, met nieuwe gewoontes en nieuwe noden, en iedereen voelt het.

 

Doug Stephens was één van de eersten om te midden al dat technologische geweld te pleiten voor meer menselijkheid in de retail en om de medewerker het verschil te laten maken. In zijn nieuwste boek "Reengineering Retail: The Future of Selling in a Post-Digital World" gaat hij verder in op het thema ‘verkopen’ in het gedigitaliseerde winkellandschap. 

 

Wat we tot nu toe hebben gezien, is volgens hem immers nog maar het begin. Het hele concept ‘winkel’ – en hoe consumenten daar dan in winkelen – gaat verregaand veranderen, meent de retailprofeet. Zelfs omzet als economisch model moeten we heruitvinden, klinkt het.

 

 

Vanuit zijn nieuwe boek zal Doug Stephens op het RetailDetail Congress concreet toepasbare strategieën delen met het publiek. Hoe word je een winnaar en geen verliezer? Hoe pakken slimme merken en retailers het vandaag aan? Schrijf je nu in voor het RetailDetail Congress 2017 om het te weten te komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarktketen Morrisons wordt uur per week stil

23/07/2018

De Britse supermarktketen Morrisons organiseert voortaan elke week een prikkelarm uur voor mensen met autisme. Op zaterdagochtend tussen 9 en 10 zal er geen muziek te horen zijn, dimmen de lichten en wordt zelfs het piepje van de kassascanner stiller. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.