Retailprofeet Doug Stephens presenteert nieuw boek op RetailDetail Congress | RetailDetail

Retailprofeet Doug Stephens presenteert nieuw boek op RetailDetail Congress

Retailprofeet Doug Stephens presenteert nieuw boek op RetailDetail Congress

Retailprofeet Doug Stephens is er weer, met een nieuw boek! Na de bestseller "The Retail Revival" gaat zijn volgende boek over de toekomst van verkopen in een post-digitale wereld. Je hoort er alles over op het RetailDetail Congress op 27 april.

Retail heruitvinden voor de post-digitale wereld

De voorspellingen van de Amerikaanse retailkenner en futurist Doug Stephens zijn uitgekomen, en hoe! Online giganten als Amazon en Alibaba maken een duizelingwekkende groei door, terwijl heel wat vaste waarden in de winkelstraten hun deuren hebben moeten sluiten. Een nieuwe consument is opgestaan, met nieuwe gewoontes en nieuwe noden, en iedereen voelt het.

 

Doug Stephens was één van de eersten om te midden al dat technologische geweld te pleiten voor meer menselijkheid in de retail en om de medewerker het verschil te laten maken. In zijn nieuwste boek "Reengineering Retail: The Future of Selling in a Post-Digital World" gaat hij verder in op het thema ‘verkopen’ in het gedigitaliseerde winkellandschap. 

 

Wat we tot nu toe hebben gezien, is volgens hem immers nog maar het begin. Het hele concept ‘winkel’ – en hoe consumenten daar dan in winkelen – gaat verregaand veranderen, meent de retailprofeet. Zelfs omzet als economisch model moeten we heruitvinden, klinkt het.

 

 

Vanuit zijn nieuwe boek zal Doug Stephens op het RetailDetail Congress concreet toepasbare strategieën delen met het publiek. Hoe word je een winnaar en geen verliezer? Hoe pakken slimme merken en retailers het vandaag aan? Schrijf je nu in voor het RetailDetail Congress 2017 om het te weten te komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.