Rocket Internet maakt verlies deels goed

Rocket Internet maakt verlies deels goed

Rocket Internet maakt verlies deels goed
Shutterstock

De Duitse incubator Rocket Internet is nog niet uit de rode cijfers, maar brengt het tekort wel significant terug. Dat dankt het bedrijf onder meer aan de beursgang van maaltijdbezorgdienst Delivery Hero.

Positief elan

In juni van dit jaar zette het vertrek van de Zweedse investeringsgroep Kinnevik nog een domper op de kredietwaardigheid van het Duitse Rocket Internet, maar de groep blijft de verliezen gestaag wegwerken. Het bedrijf, dat onder meer HelloFresh, Westwing en Home24 onder zijn vleugels heeft, bracht het tekort tussen januari en september terug tot 44 miljoen euro. Een jaar eerder bedroeg dat nog 642 miljoen euro.

 

Rocket Internet gaat zo verder op een positief elan dat de Duitse startup-investeerder onder meer dankt aan de beursgang van maaltijdbezorgdienst Delivery Hero. Ook de belangrijkste bedrijven van de Duitse groep doen het goed: zo steeg de omzet van de Global Fashion Group met meer dan een kwart tot 281,9 miljoen euro en kon het bedrijf het verlies met de helft terugdringen.

 

De omzetgroei van HelloFresh naar 597 miljoen euro (+95,8%) en de kleinere EBITDA-verliezen bij Westwing en Home24 bezorgden Rocket Internet hogere marges. Het bedrijf spreekt zelf over een “significante stap richting winstgevendheid”. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.