Roland Kahn wil van V&D modern merk maken

Roland Kahn wil van V&D modern merk maken

Vorige week kwam het nieuws naar buiten dat Roland Kahn samen met Ronald van Zetten en Jaco Scheffers de merknaam van V&D in handen heeft gekregen. Hij wil nu van het bedrijf een modern merk maken.

Ook klanteninformatie in handen

Kahn vertelt aan RTL Z dat hij het merk van V&D ziet als een mooi fundament om op verder te bouwen: “Je moet eens kijken wat voor emotie V&D nog met zich meebrengt. Generaties zijn ermee opgegroeid.” Naast de merknamen en de websites, kreeg Kahn ook alle klanteninformatie van V&D in handen.

 

Dat wil echter niet zeggen dat Kahn van plan is om alles bij het oude te laten: zijn doel is om van V&D een merk te maken dat toekomstbestendig is. Momenteel is er nog geen plan om winkels te openen, maar wordt er wel gestart met de modernste technologie. Kahn wil het daarbij niet zomaar over een webshop hebben, iets wat hij een verouderde term noemt. “Wij gaan de wereld van 2020 neerzetten voor de consument van 2016.”

 

Kahn wil niet vertellen hoeveel ze hebben neergeteld voor de overname van de merken, al waren er volgens hem ook nog enkele andere gegadigden. ”Het is wat de gek ervoor geeft”, zei Kahn. “Ik ben niet zo gek, al denken anderen daar anders over.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Vastned Retail wil Belgische tak van de beurs halen

15/01/2018

Het Nederlandse vastgoedbedrijf Vastned Retail wil zijn Belgische tak van de Brusselse beurs halen. Het bezit momenteel al 65,5 procent van de aandelen van Vastned Retail Belgium en wil nu ook de rest overnemen.

Back to top