Roland Kahn wil van V&D modern merk maken

Roland Kahn wil van V&D modern merk maken

Vorige week kwam het nieuws naar buiten dat Roland Kahn samen met Ronald van Zetten en Jaco Scheffers de merknaam van V&D in handen heeft gekregen. Hij wil nu van het bedrijf een modern merk maken.

Ook klanteninformatie in handen

Kahn vertelt aan RTL Z dat hij het merk van V&D ziet als een mooi fundament om op verder te bouwen: “Je moet eens kijken wat voor emotie V&D nog met zich meebrengt. Generaties zijn ermee opgegroeid.” Naast de merknamen en de websites, kreeg Kahn ook alle klanteninformatie van V&D in handen.

 

Dat wil echter niet zeggen dat Kahn van plan is om alles bij het oude te laten: zijn doel is om van V&D een merk te maken dat toekomstbestendig is. Momenteel is er nog geen plan om winkels te openen, maar wordt er wel gestart met de modernste technologie. Kahn wil het daarbij niet zomaar over een webshop hebben, iets wat hij een verouderde term noemt. “Wij gaan de wereld van 2020 neerzetten voor de consument van 2016.”

 

Kahn wil niet vertellen hoeveel ze hebben neergeteld voor de overname van de merken, al waren er volgens hem ook nog enkele andere gegadigden. ”Het is wat de gek ervoor geeft”, zei Kahn. “Ik ben niet zo gek, al denken anderen daar anders over.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Back to top