Royal Delft weet winst op te krikken | RetailDetail

Royal Delft weet winst op te krikken

Royal Delft weet winst op te krikken

Royal Delft, de producent van onder andere Delfts Blauw aardewerk, glazen, bestek en keukengerei, heeft ondanks een dalende omzet de winst in het voorbije boekjaar weten op te krikken ten opzichte van een jaar eerder.

Betere tweede jaarhelft

De omzet van Royal Delft daalde het voorbije jaar met 4,1% naar 23,4 miljoen euro. Dat was vooral te wijten aan de stopzetting van het designermerk Royal VKB en mindere resultaten in de eerste zes maanden van het jaar. De tweede helft van het boekjaar waren de resultaten een stuk beter. Ondanks die lagere omzet steeg de winst van Royal Delft met 13% naar 169.000 euro. Topman Henk Schouten verwacht dat de omzet van Delfts Blauw zal blijven stijgen dankzij meer uitgaven bij bezoekers van de Royal Delft Experience, schrijft de Telegraaf.

 

Royal Leerdam Crystal wist zijn omzet met 4,3% de hoogte in te stuwen, dankzij opdrachten voor bedrijven en overheidsinstanties. Een omzetstijging bij BK Cookware in Nederland kon dan weer niet voorkomen dat het geconsolideerde resultaat bij die afdeling lager uitkwam dan een jaar geleden. Dat was voornamelijk te wijten aan verliezen in China, waar BK Cookware investeert in de opbouw van nieuwe distributie.

 

Royal Delft voorziet ook voor het komende jaar positieve resultaten, maar omwille van onzekerheid in de toeristische en retailsector wil het bedrijf geen resultaatverwachting geven voor het jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.