Royal Delft weet winst op te krikken | RetailDetail

Royal Delft weet winst op te krikken

Royal Delft weet winst op te krikken

Royal Delft, de producent van onder andere Delfts Blauw aardewerk, glazen, bestek en keukengerei, heeft ondanks een dalende omzet de winst in het voorbije boekjaar weten op te krikken ten opzichte van een jaar eerder.

Betere tweede jaarhelft

De omzet van Royal Delft daalde het voorbije jaar met 4,1% naar 23,4 miljoen euro. Dat was vooral te wijten aan de stopzetting van het designermerk Royal VKB en mindere resultaten in de eerste zes maanden van het jaar. De tweede helft van het boekjaar waren de resultaten een stuk beter. Ondanks die lagere omzet steeg de winst van Royal Delft met 13% naar 169.000 euro. Topman Henk Schouten verwacht dat de omzet van Delfts Blauw zal blijven stijgen dankzij meer uitgaven bij bezoekers van de Royal Delft Experience, schrijft de Telegraaf.

 

Royal Leerdam Crystal wist zijn omzet met 4,3% de hoogte in te stuwen, dankzij opdrachten voor bedrijven en overheidsinstanties. Een omzetstijging bij BK Cookware in Nederland kon dan weer niet voorkomen dat het geconsolideerde resultaat bij die afdeling lager uitkwam dan een jaar geleden. Dat was voornamelijk te wijten aan verliezen in China, waar BK Cookware investeert in de opbouw van nieuwe distributie.

 

Royal Delft voorziet ook voor het komende jaar positieve resultaten, maar omwille van onzekerheid in de toeristische en retailsector wil het bedrijf geen resultaatverwachting geven voor het jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.