Royal Delft weet winst op te krikken | RetailDetail

Royal Delft weet winst op te krikken

Royal Delft weet winst op te krikken

Royal Delft, de producent van onder andere Delfts Blauw aardewerk, glazen, bestek en keukengerei, heeft ondanks een dalende omzet de winst in het voorbije boekjaar weten op te krikken ten opzichte van een jaar eerder.

Betere tweede jaarhelft

De omzet van Royal Delft daalde het voorbije jaar met 4,1% naar 23,4 miljoen euro. Dat was vooral te wijten aan de stopzetting van het designermerk Royal VKB en mindere resultaten in de eerste zes maanden van het jaar. De tweede helft van het boekjaar waren de resultaten een stuk beter. Ondanks die lagere omzet steeg de winst van Royal Delft met 13% naar 169.000 euro. Topman Henk Schouten verwacht dat de omzet van Delfts Blauw zal blijven stijgen dankzij meer uitgaven bij bezoekers van de Royal Delft Experience, schrijft de Telegraaf.

 

Royal Leerdam Crystal wist zijn omzet met 4,3% de hoogte in te stuwen, dankzij opdrachten voor bedrijven en overheidsinstanties. Een omzetstijging bij BK Cookware in Nederland kon dan weer niet voorkomen dat het geconsolideerde resultaat bij die afdeling lager uitkwam dan een jaar geleden. Dat was voornamelijk te wijten aan verliezen in China, waar BK Cookware investeert in de opbouw van nieuwe distributie.

 

Royal Delft voorziet ook voor het komende jaar positieve resultaten, maar omwille van onzekerheid in de toeristische en retailsector wil het bedrijf geen resultaatverwachting geven voor het jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top