Ruim 45.000 bezoekers voor ‘Dag van De Kringwinkel’

Ruim 45.000 bezoekers voor ‘Dag van De Kringwinkel’

Ruim 45.000 bezoekers voor ‘Dag van De Kringwinkel’

De 15de Dag van De Kringwinkel lokte zaterdag meer dan 45.000 bezoekers naar de 134 Kringwinkels: dat zijn er 5% meer in vergelijking met de vorige editie.

Dubbel zoveel als op gewone zaterdag

Het thema van dit jaar was ‘Kom de Kringwinkel beleven en ontdekken in al zijn aspecten’. Bezoekers konden er ontdekken hoe kleding, meubels en andere spullen een tweede leven krijgen en daarnaast had elke Kringwinkel een eigen programma vol acties uitgewerkt. Een succesformule, zo bleek, want de 134 Kringwinkels mochten zo’n 45.000 bezoekers verwelkomen. Dat waren er ruim twee keer zoveel als op een gewone zaterdag.

 

“Kringen zit al langer in de lift. Door bij ons te kopen doet niet alleen het milieu een goede zaak, ook onze portemonnee vaart er wel bij. Bovendien worden zo kansen gecreëerd voor mensen die op de gewone arbeidsmarkt moeilijk aan een job geraken”, zegt Marleen Vos van KOMOSIE, de vzw die de Kringwinkels in ons land overkoepelt. De Kringwinkels bieden een job, een opleiding en een toekomstperspectief aan 5.353 mensen die, om uiteenlopende redenen, weinig of geen kansen krijgen op de gewone arbeidsmarkt.

 

De 134 Kringwinkels kregen vorig jaar 5,6 miljoen klanten over de vloer, goed voor een stijging van 12% ten opzichte van een jaar eerder. De omzet steeg toen met 6% naar 48,16 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.