Ruim 45.000 bezoekers voor ‘Dag van De Kringwinkel’

Ruim 45.000 bezoekers voor ‘Dag van De Kringwinkel’

Ruim 45.000 bezoekers voor ‘Dag van De Kringwinkel’

De 15de Dag van De Kringwinkel lokte zaterdag meer dan 45.000 bezoekers naar de 134 Kringwinkels: dat zijn er 5% meer in vergelijking met de vorige editie.

Dubbel zoveel als op gewone zaterdag

Het thema van dit jaar was ‘Kom de Kringwinkel beleven en ontdekken in al zijn aspecten’. Bezoekers konden er ontdekken hoe kleding, meubels en andere spullen een tweede leven krijgen en daarnaast had elke Kringwinkel een eigen programma vol acties uitgewerkt. Een succesformule, zo bleek, want de 134 Kringwinkels mochten zo’n 45.000 bezoekers verwelkomen. Dat waren er ruim twee keer zoveel als op een gewone zaterdag.

 

“Kringen zit al langer in de lift. Door bij ons te kopen doet niet alleen het milieu een goede zaak, ook onze portemonnee vaart er wel bij. Bovendien worden zo kansen gecreëerd voor mensen die op de gewone arbeidsmarkt moeilijk aan een job geraken”, zegt Marleen Vos van KOMOSIE, de vzw die de Kringwinkels in ons land overkoepelt. De Kringwinkels bieden een job, een opleiding en een toekomstperspectief aan 5.353 mensen die, om uiteenlopende redenen, weinig of geen kansen krijgen op de gewone arbeidsmarkt.

 

De 134 Kringwinkels kregen vorig jaar 5,6 miljoen klanten over de vloer, goed voor een stijging van 12% ten opzichte van een jaar eerder. De omzet steeg toen met 6% naar 48,16 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.