Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk | RetailDetail

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk
Safe.Shop

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Alternatief voor lokale keurmerken

Safe.Shop is een initiatief van de Ecommerce Foundation en de eerste aangesloten landen zijn Brazilië, China, Duitsland, IJsland, Japan, Kroatië, Maleisië, Nederland, Roemenië, Rusland, Senegal en Zwitserland. Volgend jaar moet dat aantal al opgelopen zijn tot dertig leden. Daarvoor is de Ecommerce Foundation nu in verregaande gesprekken met de organisaties uit onder andere Canada, Frankrijk, Mexico, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zuid-Korea.

 

De Ecommerce Foundation wil met Safe.Shop een alternatief vormen voor de meer dan 300 keurmerken die er tegenwoordig al te vinden zijn en die voornamelijk op nationaal niveau actief zijn. Vooral voor kleinere bedrijven is het moeilijk om door die verschillende keurmerken gecertifieerd te worden als ze over de grenzen heen handel wil voeren.

 

“We zijn niet van plan om een keurmerk van nul op te bouwen. Er zijn veel nationale retail- en ecommerce-associaties en keurmerken die een betrouwbaar certificaat uitbrengen”, aldus directeur Jorij Abraham. “Zij hebben de kennis van de lokale markt en kunnen de lokale webwinkels en retailers veel beter bedienen dan een centrale organisatie. Samenwerken met lokale keurmerkpartners stelt ons dan ook in staat om de kracht van het lokale merk te gebruiken en om samen een globaal trustlogo te bouwen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.