Samsonite groeit opnieuw sterk | RetailDetail

Samsonite groeit opnieuw sterk

Samsonite groeit opnieuw sterk

De omzet van Samsonite is in 2015 met 11,9% gestegen naar een recordhoogte van 2,43 miljard dollar (2,1 miljard euro). Vooral in Azië en in Europa was er sprake van een sterke groei.

Sterke opmars American Tourister

In Noord-Amerika steeg de omzet 'slechts' met 7,4%, terwijl er in Latijns-Amerika een groei van 9,6% te zien was. In Azië ging de omzet er zelfs met 12,8% op vooruit en Europa kende de grootste groei, met een omzetstijging van 17,7%. Dankzij die goede resultaten ging ook de winst er op vooruit: zo kwam de nettowinst eind 2015 uit op 216,9 miljoen dollar (192 miljoen euro). Dat is een stijging van 5,2%, maar bij constante wisselkoersen groeide de winst met 9,5%.

 

Bij het merk Samsonite, dat goed was voor 61,3% van de omzet in 2015, steeg de netto-omzet met 5,7%. American Tourister zag zijn omzet veel sterker de hoogte in gaan, met liefst 16,7%.

 

“2015 is het zesde jaar op rij dat de groep een dubbelcijferige groei kan toen bij gelijke wisselkoersen. Het feit dat deze hoopgevende resultaten werden geboekt tegen een achtergrond van druk op de wisselkoersen en moeilijke economische situaties op veel van onze markten, toont de kracht van onze multi-brand, multi-category en multi-channel strategie”, zegt Ramesh Tainwala, CEO bij Samsonite.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.