Samsonite groeit opnieuw sterk | RetailDetail

Samsonite groeit opnieuw sterk

Samsonite groeit opnieuw sterk

De omzet van Samsonite is in 2015 met 11,9% gestegen naar een recordhoogte van 2,43 miljard dollar (2,1 miljard euro). Vooral in Azië en in Europa was er sprake van een sterke groei.

Sterke opmars American Tourister

In Noord-Amerika steeg de omzet 'slechts' met 7,4%, terwijl er in Latijns-Amerika een groei van 9,6% te zien was. In Azië ging de omzet er zelfs met 12,8% op vooruit en Europa kende de grootste groei, met een omzetstijging van 17,7%. Dankzij die goede resultaten ging ook de winst er op vooruit: zo kwam de nettowinst eind 2015 uit op 216,9 miljoen dollar (192 miljoen euro). Dat is een stijging van 5,2%, maar bij constante wisselkoersen groeide de winst met 9,5%.

 

Bij het merk Samsonite, dat goed was voor 61,3% van de omzet in 2015, steeg de netto-omzet met 5,7%. American Tourister zag zijn omzet veel sterker de hoogte in gaan, met liefst 16,7%.

 

“2015 is het zesde jaar op rij dat de groep een dubbelcijferige groei kan toen bij gelijke wisselkoersen. Het feit dat deze hoopgevende resultaten werden geboekt tegen een achtergrond van druk op de wisselkoersen en moeilijke economische situaties op veel van onze markten, toont de kracht van onze multi-brand, multi-category en multi-channel strategie”, zegt Ramesh Tainwala, CEO bij Samsonite.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.