Samsonite groeit opnieuw sterk

Samsonite groeit opnieuw sterk

De omzet van Samsonite is in 2015 met 11,9% gestegen naar een recordhoogte van 2,43 miljard dollar (2,1 miljard euro). Vooral in Azië en in Europa was er sprake van een sterke groei.

Sterke opmars American Tourister

In Noord-Amerika steeg de omzet 'slechts' met 7,4%, terwijl er in Latijns-Amerika een groei van 9,6% te zien was. In Azië ging de omzet er zelfs met 12,8% op vooruit en Europa kende de grootste groei, met een omzetstijging van 17,7%. Dankzij die goede resultaten ging ook de winst er op vooruit: zo kwam de nettowinst eind 2015 uit op 216,9 miljoen dollar (192 miljoen euro). Dat is een stijging van 5,2%, maar bij constante wisselkoersen groeide de winst met 9,5%.

 

Bij het merk Samsonite, dat goed was voor 61,3% van de omzet in 2015, steeg de netto-omzet met 5,7%. American Tourister zag zijn omzet veel sterker de hoogte in gaan, met liefst 16,7%.

 

“2015 is het zesde jaar op rij dat de groep een dubbelcijferige groei kan toen bij gelijke wisselkoersen. Het feit dat deze hoopgevende resultaten werden geboekt tegen een achtergrond van druk op de wisselkoersen en moeilijke economische situaties op veel van onze markten, toont de kracht van onze multi-brand, multi-category en multi-channel strategie”, zegt Ramesh Tainwala, CEO bij Samsonite.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top