Samsonite wil komende jaren omzet verdubbelen | RetailDetail

Samsonite wil komende jaren omzet verdubbelen

Samsonite wil komende jaren omzet verdubbelen

Kofferproducent Samsonite wil de komende vier jaar zijn omzet verdubbelen. In dat opzicht kadert de overname van de Amerikaanse branchegenoot Tumi Holdings, waarvoor Samsonite 1,8 miljard dollar (1,6 miljard euro) neertelde.

Groei in nieuwe categorieën

Samsonite groeide de voorbije jaren al flink, maar CEO Ramesh Tainwala is nog niet van plan om de teugels te vieren. Het doel is om tegen 2020 een omzet te halen van 5 miljard dollar (4,4 miljard euro). Dat is meer dan een verdubbeling van de jaaromzet in 2015. Om het doel te bereiken, moet Samsonite de komende vier jaar steeds een groei kennen van 12 tot 14%. Tainwala wil daar in slagen door marktaandeel te winnen in categorieën waar het momenteel nog niet tot de top behoort.

 

Tainwala rekent daarbij vooral op een sterke groei van de middenklasse in India en op de stijging van de online verkopen. Daarnaast moet het jonge publiek een goede klant worden, vanwege hun groeiende interesse in reizen. “De wereldorganisatie voor toerisme verwacht dat de sector de komende vijf jaar jaarlijks met 5 tot 6% zal blijven groeien. Ook al omdat jonge mensen niet meer in de eerste plaats aan het bezitten van een huis of een wagen denken, maar vooral willen reizen”, zegt Tainwala aan de Indian Economic Times.

 

“Als we die strategie kunnen voortzetten, dan zullen we ons doel halen. Ook rugzakken en aktentassen moeten bijdragen tot de verdere groei. En natuurlijk is ook onlineverkoop belangrijk. Nu is die goed voor 6% van onze globale omzet, maar ik verwacht dat dit percentage de komende drie à vijf jaar kan stijgen tot 25%.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.