Samsonite wil komende jaren omzet verdubbelen

Samsonite wil komende jaren omzet verdubbelen

Kofferproducent Samsonite wil de komende vier jaar zijn omzet verdubbelen. In dat opzicht kadert de overname van de Amerikaanse branchegenoot Tumi Holdings, waarvoor Samsonite 1,8 miljard dollar (1,6 miljard euro) neertelde.

Groei in nieuwe categorieën

Samsonite groeide de voorbije jaren al flink, maar CEO Ramesh Tainwala is nog niet van plan om de teugels te vieren. Het doel is om tegen 2020 een omzet te halen van 5 miljard dollar (4,4 miljard euro). Dat is meer dan een verdubbeling van de jaaromzet in 2015. Om het doel te bereiken, moet Samsonite de komende vier jaar steeds een groei kennen van 12 tot 14%. Tainwala wil daar in slagen door marktaandeel te winnen in categorieën waar het momenteel nog niet tot de top behoort.

 

Tainwala rekent daarbij vooral op een sterke groei van de middenklasse in India en op de stijging van de online verkopen. Daarnaast moet het jonge publiek een goede klant worden, vanwege hun groeiende interesse in reizen. “De wereldorganisatie voor toerisme verwacht dat de sector de komende vijf jaar jaarlijks met 5 tot 6% zal blijven groeien. Ook al omdat jonge mensen niet meer in de eerste plaats aan het bezitten van een huis of een wagen denken, maar vooral willen reizen”, zegt Tainwala aan de Indian Economic Times.

 

“Als we die strategie kunnen voortzetten, dan zullen we ons doel halen. Ook rugzakken en aktentassen moeten bijdragen tot de verdere groei. En natuurlijk is ook onlineverkoop belangrijk. Nu is die goed voor 6% van onze globale omzet, maar ik verwacht dat dit percentage de komende drie à vijf jaar kan stijgen tot 25%.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top