Sodexo krijgt groen licht voor elektronische ecocheque | RetailDetail

Sodexo krijgt groen licht voor elektronische ecocheque

Sodexo krijgt groen licht voor elektronische ecocheque

Na EdenRed en Monizze heeft nu ook de derde grote uitgever van maaltijd- en ecocheques, Sodexo, de goedkeuring op zak om de elektronische variant van de ecocheque aan te bieden.

Complete uitrol voorzien voor mei

Na Edenred en Monizze eerder deze maand heeft nu ook Sodexo groen licht gekregen voor de elektronische variant van de ecocheque. Het bedrijf was al volop bezig met de pilootprojecten en kan nu een versnelling hoger schakelen. De complete uitrol is voorzien voor de maand mei, de periode waarin de meeste bedrijven hun ecocheques bestellen.

 

Bedrijven kunnen zelf kiezen of ze al dan niet overschakelen op de elektronische variant. Vanzelfsprekend zal er ook bij Sodexo maar één kaart zijn voor zowel de elektronische ecocheques als de maaltijdcheques.

 

In ons land krijgen 1,5 miljoen mensen ecocheques (tegenover 1,65 miljoen mensen die maaltijdcheques krijgen). Het netwerk telt meer dan 10.000 aanvaardingspunten: twee op de vijf ecocheques (40%) wordt volgens Sodexo gespendeerd bij de kleinhandel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Back to top