Sodexo krijgt groen licht voor elektronische ecocheque | RetailDetail

Sodexo krijgt groen licht voor elektronische ecocheque

Sodexo krijgt groen licht voor elektronische ecocheque

Na EdenRed en Monizze heeft nu ook de derde grote uitgever van maaltijd- en ecocheques, Sodexo, de goedkeuring op zak om de elektronische variant van de ecocheque aan te bieden.

Complete uitrol voorzien voor mei

Na Edenred en Monizze eerder deze maand heeft nu ook Sodexo groen licht gekregen voor de elektronische variant van de ecocheque. Het bedrijf was al volop bezig met de pilootprojecten en kan nu een versnelling hoger schakelen. De complete uitrol is voorzien voor de maand mei, de periode waarin de meeste bedrijven hun ecocheques bestellen.

 

Bedrijven kunnen zelf kiezen of ze al dan niet overschakelen op de elektronische variant. Vanzelfsprekend zal er ook bij Sodexo maar één kaart zijn voor zowel de elektronische ecocheques als de maaltijdcheques.

 

In ons land krijgen 1,5 miljoen mensen ecocheques (tegenover 1,65 miljoen mensen die maaltijdcheques krijgen). Het netwerk telt meer dan 10.000 aanvaardingspunten: twee op de vijf ecocheques (40%) wordt volgens Sodexo gespendeerd bij de kleinhandel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.