Specsavers voert groeitempo in Nederland op | RetailDetail

Specsavers voert groeitempo in Nederland op

Specsavers voert groeitempo in Nederland op

Nadat het in 2016 al zeven nieuwe winkels opende in Nederland, wil het Britse Specsavers in 2017 het groeitempo verder opvoeren. In de komende twee jaar moeten er immers nog eens 25 winkels de deuren openen.

Weinig last van online merken

Specsavers heeft ondertussen 124 filialen in Nederland: één op vier verkochte brillen en één op vijf verkochte hoortoestellen in Nederland komen van Specsavers. Topman Remko Berkel verwacht daarnaast dat de omzetgroei voor 2016 nog hoger zal zijn dan die in 2015. Hij voegt er ook aan toe dat hij geen angst heeft van de snel opkomende online brillenketens. “Ze verrichten zelf geen uitgebreid oogonderzoek, stellen geen brillen af en bieden nauwelijks nazorg”, aldus Berkel. Hij wijst er op dat in de meeste Europese landen een oogonderzoek al snel 50 euro kost, terwijl dat bij Specsavers gratis is. “Echter voor mensen die alleen een oogmeting bij ons doen en vervolgens hun bril online kopen, bestaat de kans dat we de kosten van een oogmeting in rekening gaan brengen. Dan neemt de aantrekkelijkheid om online te shoppen snel af.”

 

Ook op vlak van hoorzorg is Specsavers in 2016 flink gegroeid. De keten werd nochtans niet als ‘preferred supplier’ gekozen door twee grote zorgverzekeraars, maar besloot daarop om de resterende 25% bijbetaling zelf te betalen. “Bij de Nederlandse consument slaat dit concept duidelijk aan, ondanks dat we daar eind vorig jaar door de zorgverzekeraars over gekapitteld zijn. Wij vinden echter principieel dat hoorzorg een slechthorende geen geld zou moeten kosten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.