Standaard Boekhandel lanceert online reservatiedienst | RetailDetail

Standaard Boekhandel lanceert online reservatiedienst

Standaard Boekhandel lanceert online reservatiedienst

Boekwinkelketen Standaard Boekhandel heeft met ‘Nu reserveren, straks afhalen’ een online reservatiedienst gelanceerd. Klanten kunnen voortaan online een artikel reserveren, zolang dat in de winkel aanwezig is.

Bevestiging na maximaal 2 uur

In de webshop van Standaard Boekhandel is daarom een extra knop toegevoegd, waarmee de klant zijn boek, cd of dvd onmiddellijk kan reserveren. Daarbij krijgt hij onmiddellijk te zien in welke winkels het artikel op voorraad is. Nadat een keuze is gemaakt, krijgt de klant na maximaal 2 uur bevestiging via e-mail of sms, waarna het product kan afgehaald worden in de winkel.

 

Bezoekers van de webshop hebben geen account nodig om producten te reserveren. Ze hoeven enkel een e-mailadres of telefoonnummer door te geven, zodat ze de bevestiging kunnen ontvangen. Betalingen gebeuren pas wanneer het boek, cd of dvd wordt afgehaald in de winkel naar keuze.

 

Klanten hoeven ook niet onmiddellijk naar de winkel te hollen wanneer ze een bevestiging hebben ontvangen: reservaties worden tot 48 uur opzij gehouden. Daarna wordt het artikel opnieuw in de winkelrekken geplaatst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Brugge bindt strijd aan met toeristenwinkeltjes

21/02/2018

Als het van het Brugse Open VLD Plus afhangt, komt er een verbod op nieuwe winkeltjes die mikken op toeristen in de binnenstad. Brugge zou zo een voorbeeld nemen aan Amsterdam.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Back to top