Standaard Boekhandel lanceert online reservatiedienst | RetailDetail

Standaard Boekhandel lanceert online reservatiedienst

Standaard Boekhandel lanceert online reservatiedienst

Boekwinkelketen Standaard Boekhandel heeft met ‘Nu reserveren, straks afhalen’ een online reservatiedienst gelanceerd. Klanten kunnen voortaan online een artikel reserveren, zolang dat in de winkel aanwezig is.

Bevestiging na maximaal 2 uur

In de webshop van Standaard Boekhandel is daarom een extra knop toegevoegd, waarmee de klant zijn boek, cd of dvd onmiddellijk kan reserveren. Daarbij krijgt hij onmiddellijk te zien in welke winkels het artikel op voorraad is. Nadat een keuze is gemaakt, krijgt de klant na maximaal 2 uur bevestiging via e-mail of sms, waarna het product kan afgehaald worden in de winkel.

 

Bezoekers van de webshop hebben geen account nodig om producten te reserveren. Ze hoeven enkel een e-mailadres of telefoonnummer door te geven, zodat ze de bevestiging kunnen ontvangen. Betalingen gebeuren pas wanneer het boek, cd of dvd wordt afgehaald in de winkel naar keuze.

 

Klanten hoeven ook niet onmiddellijk naar de winkel te hollen wanneer ze een bevestiging hebben ontvangen: reservaties worden tot 48 uur opzij gehouden. Daarna wordt het artikel opnieuw in de winkelrekken geplaatst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.