Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore | RetailDetail

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore
Foto RetailDetail

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

 

20.000 titels

De nieuwe winkel is 1.000 m² groot en bevindt zich in het winkelcentrum Anspach Shopping Brussels, dat het Muntplein via een overdekte passage met de Anspachlaan verbindt. In vergelijking met de vroegere winkel op de hoek van het Muntplein stijgt het aanbod van 8.000 naar 20.000 boekentitels, met een ruime selectie aan internationale bestsellers in het Frans en in het Engels. Voor de eerste keer maakt het aantal niet-Nederlandstalige titels ongeveer de helft van het aanbod uit.

 

Het pand heeft twee ingangen en twee verdiepingen. Het gelijkvloers focust op bestsellers, impulsartikelen (wenskaarten, cadeautjes… ) en pers in drie talen. Blikvangers op de eerste verdieping zijn de Illy-koffiehoek en een shop-in-shop van Moleskine, een primeur voor Standaard Boekhandel. Onder andere de Moleskine Smartpen staat hier letterlijk in de kijker. Deze innovatieve pen maakt het mogelijk om handgeschreven notities in real time te digitaliseren en transformeert zo het traditionele notitieboekje naar een heuse tablet.

 

De kinderafdeling met de bekende kleurrijke boom krijgt veel ruimte. Erg zichtbaar is bovendien de samenwerking met de van oorsprong Franstalige boek- en papierhandel Club, die sinds 2014 tot dezelfde familie behoort. Je vindt hier dus ook een zeer ruim aanbod potloden, schriften, notitieboekjes, agenda’s… “We wilden Brussel een winkel geven die deze stad verdient,” vertellen regiomanager Katrien Noblesse en filiaaldirecteur Els Verstraete. “We hebben lang gezocht naar een geschikt pand en we zijn erg blij met deze keuze, in de aantrekkelijke voetgangerszone. Op basis van de eerste ervaringen merken we dat Franstalige klanten al vlot de weg naar onze winkel vinden.”

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

Koekjesmerk Jules Destrooper duikt op in Schiphol

05/07/2018

De Belgische koekjesfabrikant Jules Destrooper lanceert een reisgamma, ‘Global Travel Retail’, en opent daarvoor ook een tijdelijke winkel op Schiphol Airport. In de zomermaanden kunnen reizigers er speciale verpakkingen kopen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.