Star Wars-hype stuwt Hasbro naar topjaar

Star Wars-hype stuwt Hasbro naar topjaar

Hasbro zag zijn omzet en winst vorig jaar flink stijgen. Met dank aan een super vierde kwartaal, waarin de Amerikaanse speelgoedproducent volop kon profiteren van de release van de nieuwste films van Star Wars en Jurassic World.

 

Jaaromzet van 4,4 miljard dollar

Hasbro boekte in het vierde kwartaal een omzet van 1,47 miljard dollar (omgerekend ruim 1,31 miljard euro). Dat is liefst 13% meer dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Meteen deed de speelgoedfabrikant beter dan de 1,37 miljard dollar waarop analisten hadden gerekend. Ook de operationele winst ging er met twee cijfers op vooruit: +16% tot 259 miljoen dollar (231,67 miljoen euro).

 

Dankzij dat sterke vierde kwartaal, volledig gedragen door het speelgoed rond de films van Star Wars en Jurassic World (want My Little Pony blijft achterop hinken), sloot Hasbro 2015 af met een totale omzet van 4,4 miljard dollar of zo’n 3,94 miljard euro, goed voor een stijging met 4%. De operationele winst ging er 9% op vooruit tot 692 miljoen dollar of net geen 619 miljoen euro.

 

Enkele dagen geleden raakte bekend dat Hasbro eind vorig jaar om de tafel heeft gezeten met zijn concurrent Mattel (Barbie, Matchbox & Co.) om een fusie te bespreken. Volgens ingewijden zouden die gesprekken echter zeer moeizaam zijn verlopen en vooralsnog geen vervolg hebben gekregen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top