Star Wars-hype stuwt Hasbro naar topjaar

Star Wars-hype stuwt Hasbro naar topjaar

Hasbro zag zijn omzet en winst vorig jaar flink stijgen. Met dank aan een super vierde kwartaal, waarin de Amerikaanse speelgoedproducent volop kon profiteren van de release van de nieuwste films van Star Wars en Jurassic World.

 

Jaaromzet van 4,4 miljard dollar

Hasbro boekte in het vierde kwartaal een omzet van 1,47 miljard dollar (omgerekend ruim 1,31 miljard euro). Dat is liefst 13% meer dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Meteen deed de speelgoedfabrikant beter dan de 1,37 miljard dollar waarop analisten hadden gerekend. Ook de operationele winst ging er met twee cijfers op vooruit: +16% tot 259 miljoen dollar (231,67 miljoen euro).

 

Dankzij dat sterke vierde kwartaal, volledig gedragen door het speelgoed rond de films van Star Wars en Jurassic World (want My Little Pony blijft achterop hinken), sloot Hasbro 2015 af met een totale omzet van 4,4 miljard dollar of zo’n 3,94 miljard euro, goed voor een stijging met 4%. De operationele winst ging er 9% op vooruit tot 692 miljoen dollar of net geen 619 miljoen euro.

 

Enkele dagen geleden raakte bekend dat Hasbro eind vorig jaar om de tafel heeft gezeten met zijn concurrent Mattel (Barbie, Matchbox & Co.) om een fusie te bespreken. Volgens ingewijden zouden die gesprekken echter zeer moeizaam zijn verlopen en vooralsnog geen vervolg hebben gekregen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top