Star Wars-hype stuwt Hasbro naar topjaar | RetailDetail

Star Wars-hype stuwt Hasbro naar topjaar

Star Wars-hype stuwt Hasbro naar topjaar

Hasbro zag zijn omzet en winst vorig jaar flink stijgen. Met dank aan een super vierde kwartaal, waarin de Amerikaanse speelgoedproducent volop kon profiteren van de release van de nieuwste films van Star Wars en Jurassic World.

 

Jaaromzet van 4,4 miljard dollar

Hasbro boekte in het vierde kwartaal een omzet van 1,47 miljard dollar (omgerekend ruim 1,31 miljard euro). Dat is liefst 13% meer dan in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Meteen deed de speelgoedfabrikant beter dan de 1,37 miljard dollar waarop analisten hadden gerekend. Ook de operationele winst ging er met twee cijfers op vooruit: +16% tot 259 miljoen dollar (231,67 miljoen euro).

 

Dankzij dat sterke vierde kwartaal, volledig gedragen door het speelgoed rond de films van Star Wars en Jurassic World (want My Little Pony blijft achterop hinken), sloot Hasbro 2015 af met een totale omzet van 4,4 miljard dollar of zo’n 3,94 miljard euro, goed voor een stijging met 4%. De operationele winst ging er 9% op vooruit tot 692 miljoen dollar of net geen 619 miljoen euro.

 

Enkele dagen geleden raakte bekend dat Hasbro eind vorig jaar om de tafel heeft gezeten met zijn concurrent Mattel (Barbie, Matchbox & Co.) om een fusie te bespreken. Volgens ingewijden zouden die gesprekken echter zeer moeizaam zijn verlopen en vooralsnog geen vervolg hebben gekregen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.