Stemronde beste winkelketen van België 2015 nog tot 31 juli | RetailDetail

Stemronde beste winkelketen van België 2015 nog tot 31 juli

Stemronde beste winkelketen van België 2015 nog tot 31 juli

De verkiezing voor de beste winkelketen van België 2015 is alweer volop aan de gang: nog tot 31 juli kunnen consumenten hun stem uitbrengen en uw retailketen bekronen als de beste van het land.

Meer dan 356.000 stemmers

Sinds 18 mei loopt de recentste verkiezing van de beste winkelketen van België. Met ruim 356.000 deelnemende consumenten vorig jaar mag de verkiezing zich het grootste consumentenonderzoek van België noemen. De consument beoordeelt daarbij ’s lands belangrijkste winkelketens op negen verkoopaspecten en bepaalt wie volgens hem of haar de beste is. Het consumentenonderzoek levert zo een grote bron aan informatie en geeft inzicht in hoe uw winkelketen presteert.

 

Consumenten beoordelen hun favoriete winkelketens op drie prijsaspecten (prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau en acties & aanbiedingen), serviceaspecten (service, deskundigheid en klantvriendelijk personeel) en assortimentsaspecten (assortiment, sfeer en vernieuwing). Naast een beoordeling van elk aspect op een schaal van 1 tot 10, kan er nog een toelichting toegevoegd worden.

 

Categoriewinaars op RetailDetail RetailDay

De winnaar van de verkiezing mag zich één jaar lang Beste Winkelketen van België noemen. Consumenten zelf maken kans op tal van prijzen als ze hun stem uitbrengen, zoals een iPad, een iPad mini of een Apple TV.

 

Wie de categoriewinnaars zijn, komt u te weten op de RetailDetail RetailDay op 24 september. De overall-winnaar wordt naar jaarlijkse traditie op de RetailDetail Retail Night bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.