Stemronde beste winkelketen van België 2015 nog tot 31 juli

Stemronde beste winkelketen van België 2015 nog tot 31 juli

De verkiezing voor de beste winkelketen van België 2015 is alweer volop aan de gang: nog tot 31 juli kunnen consumenten hun stem uitbrengen en uw retailketen bekronen als de beste van het land.

Meer dan 356.000 stemmers

Sinds 18 mei loopt de recentste verkiezing van de beste winkelketen van België. Met ruim 356.000 deelnemende consumenten vorig jaar mag de verkiezing zich het grootste consumentenonderzoek van België noemen. De consument beoordeelt daarbij ’s lands belangrijkste winkelketens op negen verkoopaspecten en bepaalt wie volgens hem of haar de beste is. Het consumentenonderzoek levert zo een grote bron aan informatie en geeft inzicht in hoe uw winkelketen presteert.

 

Consumenten beoordelen hun favoriete winkelketens op drie prijsaspecten (prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau en acties & aanbiedingen), serviceaspecten (service, deskundigheid en klantvriendelijk personeel) en assortimentsaspecten (assortiment, sfeer en vernieuwing). Naast een beoordeling van elk aspect op een schaal van 1 tot 10, kan er nog een toelichting toegevoegd worden.

 

Categoriewinaars op RetailDetail RetailDay

De winnaar van de verkiezing mag zich één jaar lang Beste Winkelketen van België noemen. Consumenten zelf maken kans op tal van prijzen als ze hun stem uitbrengen, zoals een iPad, een iPad mini of een Apple TV.

 

Wie de categoriewinnaars zijn, komt u te weten op de RetailDetail RetailDay op 24 september. De overall-winnaar wordt naar jaarlijkse traditie op de RetailDetail Retail Night bekendgemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top