Sterke dollar drukt op omzet Procter & Gamble | RetailDetail

Sterke dollar drukt op omzet Procter & Gamble

Sterke dollar drukt op omzet Procter & Gamble

Procter & Gamble zegt zelf dat het er een goed tweede kwartaal heeft opzitten, nadat de omzet bij de ‘core business’ opnieuw omhoog ging, onder andere dankzij prijsstijgingen. Het bedrijf wist eerder ook al enkele minder presterende merken van de hand te doen.

 

Groei nettowinst

De autonome omzet, voor wisselkoersen en overnames, van P&G ging met twee procent de hoogte in. Het voorgaande kwartaal was er nog sprake geweest van een daling van 1 procent. Toch daalde de totale omzet van Procter & Gamble met 8,5 procent naar 16,92 miljard dollar (15,57 miljard euro), ietsje onder de verwachtingen van analisten.

 

Procter & Gamble wijt de daling volledig aan de sterke positie van de dollar en wisselkoerseffecten. Volgens het bedrijf hadden die een negatieve impact van 9 procent op de omzetresultaten. Ook voor het volledige boekjaar verwacht Procter & Gamble een gelijkaardige omzetdaling.

 

De nettowinst van Procter & Gamble steeg dan weer wel naar 3,2 miljard dollar (2,9 miljard euro). Dat is een fikse groei ten opzichte van een jaar eerder, toen de winst uitkwam op 2,4 miljard dollar (2,2 miljard euro). P&G wist de winst op te drijven door het voorbije jaar flink in de kosten te snoeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.