Sterke dollar drukt op omzet Procter & Gamble | RetailDetail

Sterke dollar drukt op omzet Procter & Gamble

Sterke dollar drukt op omzet Procter & Gamble

Procter & Gamble zegt zelf dat het er een goed tweede kwartaal heeft opzitten, nadat de omzet bij de ‘core business’ opnieuw omhoog ging, onder andere dankzij prijsstijgingen. Het bedrijf wist eerder ook al enkele minder presterende merken van de hand te doen.

 

Groei nettowinst

De autonome omzet, voor wisselkoersen en overnames, van P&G ging met twee procent de hoogte in. Het voorgaande kwartaal was er nog sprake geweest van een daling van 1 procent. Toch daalde de totale omzet van Procter & Gamble met 8,5 procent naar 16,92 miljard dollar (15,57 miljard euro), ietsje onder de verwachtingen van analisten.

 

Procter & Gamble wijt de daling volledig aan de sterke positie van de dollar en wisselkoerseffecten. Volgens het bedrijf hadden die een negatieve impact van 9 procent op de omzetresultaten. Ook voor het volledige boekjaar verwacht Procter & Gamble een gelijkaardige omzetdaling.

 

De nettowinst van Procter & Gamble steeg dan weer wel naar 3,2 miljard dollar (2,9 miljard euro). Dat is een fikse groei ten opzichte van een jaar eerder, toen de winst uitkwam op 2,4 miljard dollar (2,2 miljard euro). P&G wist de winst op te drijven door het voorbije jaar flink in de kosten te snoeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top