Tandem Prémaman en Baby 2000 wordt sterke concurrent voor DreamBaby

Tandem Prémaman en Baby 2000 wordt sterke concurrent voor DreamBaby

De Franse groep Orchestra vergroot zijn impact op de Belgische markt: na de keten van baby- en kinderkleding Prémaman heeft het nu ook de keten van babyartikelen Baby 2000 overgenomen. De nieuwe tandem wil alvast synergievoordelen halen op het vlak van de kinderuitzet. Meteen krijgt DreamBaby, in handen van de groep Colruyt, een versterkte concurrentie tegenover zich.

Oprichtersfamilie verkoopt Baby 2000 aan Franse investeerder

Baby 2000 verkoopt vooral baby- en peuterartikelen als fopspenen, melkflesjes, buikdragers, kinderparken, kinderbedjes, wandelwagens en fietsstoelen. Aanvullend biedt het ook kleding voor de allerkleinsten aan. De keten heeft winkels in Brugge, Hasselt, Schoten, Schelle, Zaventem en Herstal.


De keten was eigendom van Stefan en Susanne Stocks, waarbij Stefan 80% van de aandelen controleerde en zus Susanne 20%. Baby 2000 werd eerder opgericht door hun ouders, maar de familie Stocks heeft haar aandelen nu – naar verluidt om privéredenenverkocht aan de Franse groep Orchestra.


Synergiemogelijkheden op de Belgische babymarkt

In juni 2012 nam Orchestra – dat zelf deel uitmaakt van de grootste baby- en kindergroep ter wereld Orchestra Kazibao – in België ook al de Prémaman-keten over. Die keten met 100 verkooppunten zat toen in een financieel lastig parket en had eveneens een assortiment van kinderuitzet in zijn aanbod, al lag daar de nadruk op de verkoop van kinderkleding.


Baby 2000 en Prémaman gaan nu synergievoordelen zoeken op het vlak van kinderuitzet. Stefan Stocks zal die operatie leiden.


De operatie betekent meteen scherpere concurrentie voor de gespecialiseerde Colruyt-keten DreamBaby. Die telt 14 eigen winkels in België. Daarnaast verkoopt ze via het internet en biedt ze een beperkt gamma aan via de winkels van Colruyt, Okay en DreamLand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top