Tandem Prémaman en Baby 2000 wordt sterke concurrent voor DreamBaby | RetailDetail

Tandem Prémaman en Baby 2000 wordt sterke concurrent voor DreamBaby

Tandem Prémaman en Baby 2000 wordt sterke concurrent voor DreamBaby

De Franse groep Orchestra vergroot zijn impact op de Belgische markt: na de keten van baby- en kinderkleding Prémaman heeft het nu ook de keten van babyartikelen Baby 2000 overgenomen. De nieuwe tandem wil alvast synergievoordelen halen op het vlak van de kinderuitzet. Meteen krijgt DreamBaby, in handen van de groep Colruyt, een versterkte concurrentie tegenover zich.

Oprichtersfamilie verkoopt Baby 2000 aan Franse investeerder

Baby 2000 verkoopt vooral baby- en peuterartikelen als fopspenen, melkflesjes, buikdragers, kinderparken, kinderbedjes, wandelwagens en fietsstoelen. Aanvullend biedt het ook kleding voor de allerkleinsten aan. De keten heeft winkels in Brugge, Hasselt, Schoten, Schelle, Zaventem en Herstal.


De keten was eigendom van Stefan en Susanne Stocks, waarbij Stefan 80% van de aandelen controleerde en zus Susanne 20%. Baby 2000 werd eerder opgericht door hun ouders, maar de familie Stocks heeft haar aandelen nu – naar verluidt om privéredenenverkocht aan de Franse groep Orchestra.


Synergiemogelijkheden op de Belgische babymarkt

In juni 2012 nam Orchestra – dat zelf deel uitmaakt van de grootste baby- en kindergroep ter wereld Orchestra Kazibao – in België ook al de Prémaman-keten over. Die keten met 100 verkooppunten zat toen in een financieel lastig parket en had eveneens een assortiment van kinderuitzet in zijn aanbod, al lag daar de nadruk op de verkoop van kinderkleding.


Baby 2000 en Prémaman gaan nu synergievoordelen zoeken op het vlak van kinderuitzet. Stefan Stocks zal die operatie leiden.


De operatie betekent meteen scherpere concurrentie voor de gespecialiseerde Colruyt-keten DreamBaby. Die telt 14 eigen winkels in België. Daarnaast verkoopt ze via het internet en biedt ze een beperkt gamma aan via de winkels van Colruyt, Okay en DreamLand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.