Tandem Prémaman en Baby 2000 wordt sterke concurrent voor DreamBaby

Tandem Prémaman en Baby 2000 wordt sterke concurrent voor DreamBaby

De Franse groep Orchestra vergroot zijn impact op de Belgische markt: na de keten van baby- en kinderkleding Prémaman heeft het nu ook de keten van babyartikelen Baby 2000 overgenomen. De nieuwe tandem wil alvast synergievoordelen halen op het vlak van de kinderuitzet. Meteen krijgt DreamBaby, in handen van de groep Colruyt, een versterkte concurrentie tegenover zich.

Oprichtersfamilie verkoopt Baby 2000 aan Franse investeerder

Baby 2000 verkoopt vooral baby- en peuterartikelen als fopspenen, melkflesjes, buikdragers, kinderparken, kinderbedjes, wandelwagens en fietsstoelen. Aanvullend biedt het ook kleding voor de allerkleinsten aan. De keten heeft winkels in Brugge, Hasselt, Schoten, Schelle, Zaventem en Herstal.


De keten was eigendom van Stefan en Susanne Stocks, waarbij Stefan 80% van de aandelen controleerde en zus Susanne 20%. Baby 2000 werd eerder opgericht door hun ouders, maar de familie Stocks heeft haar aandelen nu – naar verluidt om privéredenenverkocht aan de Franse groep Orchestra.


Synergiemogelijkheden op de Belgische babymarkt

In juni 2012 nam Orchestra – dat zelf deel uitmaakt van de grootste baby- en kindergroep ter wereld Orchestra Kazibao – in België ook al de Prémaman-keten over. Die keten met 100 verkooppunten zat toen in een financieel lastig parket en had eveneens een assortiment van kinderuitzet in zijn aanbod, al lag daar de nadruk op de verkoop van kinderkleding.


Baby 2000 en Prémaman gaan nu synergievoordelen zoeken op het vlak van kinderuitzet. Stefan Stocks zal die operatie leiden.


De operatie betekent meteen scherpere concurrentie voor de gespecialiseerde Colruyt-keten DreamBaby. Die telt 14 eigen winkels in België. Daarnaast verkoopt ze via het internet en biedt ze een beperkt gamma aan via de winkels van Colruyt, Okay en DreamLand.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top