Temporary Lane trekt naar Maastricht

Temporary Lane trekt naar Maastricht

Het retailconcept Temporary Lane zal vanaf eind mei tot en met 30 juni te vinden zijn in het voormalige pand van het failliete V&D in Maastricht. Temporary Lane brengt in zijn zog een boel pop-ups mee.

“Ideale testcase”

Het doel van Temporary Lane, een concept van het Hasseltse Comosie, is leegstaande panden in stadskernen te revitaliseren. "Niet met één pop-up, maar een aanéénschakeling van verschillende tijdelijke shops en met een focus op een Euregionaal aanbod van producten", zegt Christiaan Kastrop die in december vorig jaar het project opstartte in Genk. "In tegenstelling tot de Molenstraat in Genk kunnen we in Maastricht rekenen op een toplocatie waar dagelijks duizenden shoppers passeren. In de drukbezochte Grote Staat stelt zich geen probleem inzake doorstroming. Het is een triple-A locatie."

 

Kastrop ziet zowel voor starters als voor gevestigde labels mogelijkheden binnen het concept, voornamelijk omdat ze slechts een fractie van de normale huurprijs voor een dergelijke locatie moeten neertellen. “Een ideale testcase dus voor Belgische labels die lonken naar de Nederlandse markt, want de cultuur van Maastricht sluit veel nauwer aan bij België dan de rest van Nederland."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top