Temporary Lane trekt naar Maastricht | RetailDetail

Temporary Lane trekt naar Maastricht

Temporary Lane trekt naar Maastricht

Het retailconcept Temporary Lane zal vanaf eind mei tot en met 30 juni te vinden zijn in het voormalige pand van het failliete V&D in Maastricht. Temporary Lane brengt in zijn zog een boel pop-ups mee.

“Ideale testcase”

Het doel van Temporary Lane, een concept van het Hasseltse Comosie, is leegstaande panden in stadskernen te revitaliseren. "Niet met één pop-up, maar een aanéénschakeling van verschillende tijdelijke shops en met een focus op een Euregionaal aanbod van producten", zegt Christiaan Kastrop die in december vorig jaar het project opstartte in Genk. "In tegenstelling tot de Molenstraat in Genk kunnen we in Maastricht rekenen op een toplocatie waar dagelijks duizenden shoppers passeren. In de drukbezochte Grote Staat stelt zich geen probleem inzake doorstroming. Het is een triple-A locatie."

 

Kastrop ziet zowel voor starters als voor gevestigde labels mogelijkheden binnen het concept, voornamelijk omdat ze slechts een fractie van de normale huurprijs voor een dergelijke locatie moeten neertellen. “Een ideale testcase dus voor Belgische labels die lonken naar de Nederlandse markt, want de cultuur van Maastricht sluit veel nauwer aan bij België dan de rest van Nederland."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top