Tesco gaat samenwerken met Holland & Barrett | RetailDetail

Tesco gaat samenwerken met Holland & Barrett

Tesco gaat samenwerken met Holland & Barrett

Holland & Barrett en Tesco gaan in het Verenigd Koninkrijk samenwerken, om zo een deel van het assortiment van Holland & Barrett via shop-in-shops aan te bieden in winkels van Tesco.

Uitbreiding doorheen de zomer

De eerste Holland & Barrett in een Tesco opende maandag de deuren in Dudley en doorheen de zomer zullen er nog verschillende vestigingen van de hypermarktketen. “We zoeken altijd naar nieuwe manieren waarop onze winkels het best kunnen voldoen aan de noden van onze klanten, dus we zijn zeer tevreden om te starten met deze samenwerking met een herkenbaar en vertrouwd merk als Holland & Barrett”, zegt Matt Davies, CEO bij Tesco UK.

 

Het is niet de eerste keer dat Tesco samenwerkt met een ander bedrijf om nieuwe merken aan te bieden in zijn winkel: zo werkt het al samen met kledingbedrijf Arcadia, dat via shop-in-shops een aantal van zijn grote merken verkoopt in de filialen van Tesco.

 

Ook voor Holland & Barrett is het concept van shop-in-shops niet nieuw. In het Verenigd Koninkrijk werkt het bijvoorbeeld samen met Spar, waarbij de producten van Holland & Barrett een eigen plekje hebben gekregen in een aantal winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.