Tesco gaat samenwerken met Holland & Barrett | RetailDetail

Tesco gaat samenwerken met Holland & Barrett

Tesco gaat samenwerken met Holland & Barrett

Holland & Barrett en Tesco gaan in het Verenigd Koninkrijk samenwerken, om zo een deel van het assortiment van Holland & Barrett via shop-in-shops aan te bieden in winkels van Tesco.

Uitbreiding doorheen de zomer

De eerste Holland & Barrett in een Tesco opende maandag de deuren in Dudley en doorheen de zomer zullen er nog verschillende vestigingen van de hypermarktketen. “We zoeken altijd naar nieuwe manieren waarop onze winkels het best kunnen voldoen aan de noden van onze klanten, dus we zijn zeer tevreden om te starten met deze samenwerking met een herkenbaar en vertrouwd merk als Holland & Barrett”, zegt Matt Davies, CEO bij Tesco UK.

 

Het is niet de eerste keer dat Tesco samenwerkt met een ander bedrijf om nieuwe merken aan te bieden in zijn winkel: zo werkt het al samen met kledingbedrijf Arcadia, dat via shop-in-shops een aantal van zijn grote merken verkoopt in de filialen van Tesco.

 

Ook voor Holland & Barrett is het concept van shop-in-shops niet nieuw. In het Verenigd Koninkrijk werkt het bijvoorbeeld samen met Spar, waarbij de producten van Holland & Barrett een eigen plekje hebben gekregen in een aantal winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Back to top