Toch geen doorstart voor V&D

Toch geen doorstart voor V&D

De curatoren van V&D en La Place laten weten dat het niet is gelukt om tot een doorstart te komen voor de V&D-warenhuizen. De beoogde doorstart van V&D Group is daarmee beperkt gebleven tot de verkoop van de externe La Place-vestigingen aan Jumbo.

 

Hudson’s Bay aan zet

Roland Kahn bevestigt de mislukking: "We moeten helaas concluderen dat wij er niet in geslaagd zijn de belangen van alle betrokkenen op een lijn te krijgen. We vinden het met name spijtig voor al die betrokken medewerk(st)ers van V&D."


Ook Jumbo, dat de zelfstandige La Place-vestigingen overnam, betreurt de feiten en laat weten dat de La Place-vestigingen in de voormalige V&D-warenhuizen op dit moment niet kunnen worden voortgezet. “Vanzelfsprekend zullen we kijken naar nieuwe exploitatiemogelijkheden voor deze La Place-vestigingen. La Place is een ijzersterke formule en voorziet in een grote behoefte in de Nederlandse binnensteden.”


Einde verhaal dus voor V&D, dat uit het Nederlandse winkelstraatbeeld verdwijnt. Alleen het Canadese warenhuisconcern Hudson's Bay heeft nog interesse in V&D-panden om er eigen warenhuisformules in te vestigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Back to top