Toch geen doorstart voor V&D | RetailDetail

Toch geen doorstart voor V&D

Toch geen doorstart voor V&D

De curatoren van V&D en La Place laten weten dat het niet is gelukt om tot een doorstart te komen voor de V&D-warenhuizen. De beoogde doorstart van V&D Group is daarmee beperkt gebleven tot de verkoop van de externe La Place-vestigingen aan Jumbo.

 

Hudson’s Bay aan zet

Roland Kahn bevestigt de mislukking: "We moeten helaas concluderen dat wij er niet in geslaagd zijn de belangen van alle betrokkenen op een lijn te krijgen. We vinden het met name spijtig voor al die betrokken medewerk(st)ers van V&D."


Ook Jumbo, dat de zelfstandige La Place-vestigingen overnam, betreurt de feiten en laat weten dat de La Place-vestigingen in de voormalige V&D-warenhuizen op dit moment niet kunnen worden voortgezet. “Vanzelfsprekend zullen we kijken naar nieuwe exploitatiemogelijkheden voor deze La Place-vestigingen. La Place is een ijzersterke formule en voorziet in een grote behoefte in de Nederlandse binnensteden.”


Einde verhaal dus voor V&D, dat uit het Nederlandse winkelstraatbeeld verdwijnt. Alleen het Canadese warenhuisconcern Hudson's Bay heeft nog interesse in V&D-panden om er eigen warenhuisformules in te vestigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

Back to top