Toch geen doorstart voor V&D | RetailDetail

Toch geen doorstart voor V&D

Toch geen doorstart voor V&D

De curatoren van V&D en La Place laten weten dat het niet is gelukt om tot een doorstart te komen voor de V&D-warenhuizen. De beoogde doorstart van V&D Group is daarmee beperkt gebleven tot de verkoop van de externe La Place-vestigingen aan Jumbo.

 

Hudson’s Bay aan zet

Roland Kahn bevestigt de mislukking: "We moeten helaas concluderen dat wij er niet in geslaagd zijn de belangen van alle betrokkenen op een lijn te krijgen. We vinden het met name spijtig voor al die betrokken medewerk(st)ers van V&D."


Ook Jumbo, dat de zelfstandige La Place-vestigingen overnam, betreurt de feiten en laat weten dat de La Place-vestigingen in de voormalige V&D-warenhuizen op dit moment niet kunnen worden voortgezet. “Vanzelfsprekend zullen we kijken naar nieuwe exploitatiemogelijkheden voor deze La Place-vestigingen. La Place is een ijzersterke formule en voorziet in een grote behoefte in de Nederlandse binnensteden.”


Einde verhaal dus voor V&D, dat uit het Nederlandse winkelstraatbeeld verdwijnt. Alleen het Canadese warenhuisconcern Hudson's Bay heeft nog interesse in V&D-panden om er eigen warenhuisformules in te vestigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.