Top 1 Toys past concept aan en heeft uitbreidingsplannen | RetailDetail

Top 1 Toys past concept aan en heeft uitbreidingsplannen

Top 1 Toys past concept aan en heeft uitbreidingsplannen

Speelgoedketen Top 1 Toys heeft zijn huisstijl aangepast en is van plan om in de nabije toekomst flink uit te breiden. Het nieuwe concept zou volgens het bedrijf alvast een pak goedkoper zijn om te installeren.

 

Meer dan 60 nieuwe filialen

Volgens Hans Hummelink, directeur verkoop bij Top 1 Toys, kan het nieuwe concept tegen een derde van de prijs van andere retailers neergepoot worden. Dat schrijft RetailNews. Bovendien krijgen franchisenemers de mogelijkheid om de centrale website van de keten lokaal uit te bouwen met een eigen website en kanalen op sociale media.

 

Dankzij de goedkopere nieuwe formule en de inkoopkracht, die het heeft dankzij groothandel Otto Simon waar de keten toe behoort, wil Top 1 Toys in Nederland groeien van 96 naar 160 filialen.

 

De nieuwe plannen werden al uit de doeken gedaan voor de ondernemers en kandidaat-franchisenemers en volgens Hummelink reageerden zij positief.

 

Eerder waren acht franchisenemers van Top 1 Toys nog naar de rechtbank gestapt, omdat ze zich misleid voelden door de keten en moederbedrijf Otto Simon. Ze vonden bovendien dat ze te weinig vrijheid hadden om zelfstandig te handelen en eisten samen een schadevergoeding van 1,7 miljoen euro. Die eis werd door de rechter echter van tafel geveegd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.