Top 1 Toys past concept aan en heeft uitbreidingsplannen | RetailDetail

Top 1 Toys past concept aan en heeft uitbreidingsplannen

Top 1 Toys past concept aan en heeft uitbreidingsplannen

Speelgoedketen Top 1 Toys heeft zijn huisstijl aangepast en is van plan om in de nabije toekomst flink uit te breiden. Het nieuwe concept zou volgens het bedrijf alvast een pak goedkoper zijn om te installeren.

 

Meer dan 60 nieuwe filialen

Volgens Hans Hummelink, directeur verkoop bij Top 1 Toys, kan het nieuwe concept tegen een derde van de prijs van andere retailers neergepoot worden. Dat schrijft RetailNews. Bovendien krijgen franchisenemers de mogelijkheid om de centrale website van de keten lokaal uit te bouwen met een eigen website en kanalen op sociale media.

 

Dankzij de goedkopere nieuwe formule en de inkoopkracht, die het heeft dankzij groothandel Otto Simon waar de keten toe behoort, wil Top 1 Toys in Nederland groeien van 96 naar 160 filialen.

 

De nieuwe plannen werden al uit de doeken gedaan voor de ondernemers en kandidaat-franchisenemers en volgens Hummelink reageerden zij positief.

 

Eerder waren acht franchisenemers van Top 1 Toys nog naar de rechtbank gestapt, omdat ze zich misleid voelden door de keten en moederbedrijf Otto Simon. Ze vonden bovendien dat ze te weinig vrijheid hadden om zelfstandig te handelen en eisten samen een schadevergoeding van 1,7 miljoen euro. Die eis werd door de rechter echter van tafel geveegd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

De dampwinkels of vape shops, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien het aantal klanten dalen. Strengere wetgeving is een van de redenen voor die daling.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

Back to top