Torfs opnieuw beste grote werkgever in België | RetailDetail

Torfs opnieuw beste grote werkgever in België

Torfs opnieuw beste grote werkgever in België

Schoenen Torfs mag zich opnieuw de beste werkgever van België noemen in de categorie van bedrijven met meer dan 500 werknemers. De schoenenketen dankt die titel vooral aan de grote tevredenheid van haar werknemers.

Haasje over met McDonald’s

Torfs is een gevestigde waarde aan de top van de ranglijst met grote bedrijven, die elk jaar wordt opgemaakt door de Vlerick Busuiness School en het Great Place to Work Institute. Vorig jaar diende de keten wel McDonald’s te laten voorgaan, maar dit jaar staat Torfs dus weer op één. Op drie komt uitzendbedrijf Accent Jobs, voor Adecco, FedEx, KBC, Monsanto, Eia, Gouden Gids en op tien Decathlon.

 

Bij de ‘kleinere’ ondernemingen wordt de top drie van beste werkgevers gevormd door het Leuvense informaticabedrijf AE, het SAS Institute en Microsoft. Voor AE is het al de tweede keer op rij dat het zich tot beste kleine werkgever uitgeroepen ziet.

 

De ranglijst wordt voor twee derde bepaald door een bevraging onder het personeel. Dat kan zich anoniem uitspreken over onder meer de werksfeer, het onthaalbeleid, de ethiek van het management en de omgang van de directie met het personeel. De rest wordt beoordeeld door de Vlerick Business School, dat zich daarvoor baseert op een bevraging van het management en de personeelsafdeling.

 

Werknemers geven doorslag

Schoenen Torfs en AE hebben hun goede score vooral te danken aan de tevredenheid van de werknemers. “Zij beschouwen hun bedrijf als een fijne plek om te werken. Ze hebben ’s ochtends zin om naar het werk te gaan en zijn bereid om grote inspanningen te leveren.” Deze bedrijven scoren ook beter op het vlak van absenteïsme, training en ontwikkeling, mogelijkheden tot thuiswerken en flexibele werktijden.

 

"Een ‘Best Workplace’ is een bedrijf waar de werknemers hun leidinggevende vertrouwen (management), trots zijn op hun prestaties (job) en plezier beleven in hun werkomgeving (collega’s)", zeggen de organisatoren van de prijs.

 

Prijzen voor ethisch verantwoorde visie en diversiteit

De organisatoren bekroonden ook enkele specifieke initiatieven: Mars Belgium kreeg een award voor zijn duidelijke en ethisch verantwoorde missie en toekomstvisie, die wordt gelinkt met het dagelijkse werk. De werknemers krijgen immers voorbeelden over hoe ze de zes bedrijfsprincipes verantwoordelijkheid, wederkerigheid, kwaliteit, efficiëntie, vrijheid en fun in het dagelijks bedrijfsleven kunnen inpassen.

 

Uitzendgroep Adecco kreeg de prijs voor diversiteit omdat ze als beste de verscheidenheid van de maatschappij weerspiegelt in de personeelsgroep. Bovendien heeft Adecco medewerkers aangesteld die over de diversiteit waken.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top