Torfs opnieuw beste grote werkgever in België | RetailDetail

Torfs opnieuw beste grote werkgever in België

Torfs opnieuw beste grote werkgever in België

Schoenen Torfs mag zich opnieuw de beste werkgever van België noemen in de categorie van bedrijven met meer dan 500 werknemers. De schoenenketen dankt die titel vooral aan de grote tevredenheid van haar werknemers.

Haasje over met McDonald’s

Torfs is een gevestigde waarde aan de top van de ranglijst met grote bedrijven, die elk jaar wordt opgemaakt door de Vlerick Busuiness School en het Great Place to Work Institute. Vorig jaar diende de keten wel McDonald’s te laten voorgaan, maar dit jaar staat Torfs dus weer op één. Op drie komt uitzendbedrijf Accent Jobs, voor Adecco, FedEx, KBC, Monsanto, Eia, Gouden Gids en op tien Decathlon.

 

Bij de ‘kleinere’ ondernemingen wordt de top drie van beste werkgevers gevormd door het Leuvense informaticabedrijf AE, het SAS Institute en Microsoft. Voor AE is het al de tweede keer op rij dat het zich tot beste kleine werkgever uitgeroepen ziet.

 

De ranglijst wordt voor twee derde bepaald door een bevraging onder het personeel. Dat kan zich anoniem uitspreken over onder meer de werksfeer, het onthaalbeleid, de ethiek van het management en de omgang van de directie met het personeel. De rest wordt beoordeeld door de Vlerick Business School, dat zich daarvoor baseert op een bevraging van het management en de personeelsafdeling.

 

Werknemers geven doorslag

Schoenen Torfs en AE hebben hun goede score vooral te danken aan de tevredenheid van de werknemers. “Zij beschouwen hun bedrijf als een fijne plek om te werken. Ze hebben ’s ochtends zin om naar het werk te gaan en zijn bereid om grote inspanningen te leveren.” Deze bedrijven scoren ook beter op het vlak van absenteïsme, training en ontwikkeling, mogelijkheden tot thuiswerken en flexibele werktijden.

 

"Een ‘Best Workplace’ is een bedrijf waar de werknemers hun leidinggevende vertrouwen (management), trots zijn op hun prestaties (job) en plezier beleven in hun werkomgeving (collega’s)", zeggen de organisatoren van de prijs.

 

Prijzen voor ethisch verantwoorde visie en diversiteit

De organisatoren bekroonden ook enkele specifieke initiatieven: Mars Belgium kreeg een award voor zijn duidelijke en ethisch verantwoorde missie en toekomstvisie, die wordt gelinkt met het dagelijkse werk. De werknemers krijgen immers voorbeelden over hoe ze de zes bedrijfsprincipes verantwoordelijkheid, wederkerigheid, kwaliteit, efficiëntie, vrijheid en fun in het dagelijks bedrijfsleven kunnen inpassen.

 

Uitzendgroep Adecco kreeg de prijs voor diversiteit omdat ze als beste de verscheidenheid van de maatschappij weerspiegelt in de personeelsgroep. Bovendien heeft Adecco medewerkers aangesteld die over de diversiteit waken.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.