Torfs opnieuw beste grote werkgever in België

Torfs opnieuw beste grote werkgever in België

Schoenen Torfs mag zich opnieuw de beste werkgever van België noemen in de categorie van bedrijven met meer dan 500 werknemers. De schoenenketen dankt die titel vooral aan de grote tevredenheid van haar werknemers.

Haasje over met McDonald’s

Torfs is een gevestigde waarde aan de top van de ranglijst met grote bedrijven, die elk jaar wordt opgemaakt door de Vlerick Busuiness School en het Great Place to Work Institute. Vorig jaar diende de keten wel McDonald’s te laten voorgaan, maar dit jaar staat Torfs dus weer op één. Op drie komt uitzendbedrijf Accent Jobs, voor Adecco, FedEx, KBC, Monsanto, Eia, Gouden Gids en op tien Decathlon.

 

Bij de ‘kleinere’ ondernemingen wordt de top drie van beste werkgevers gevormd door het Leuvense informaticabedrijf AE, het SAS Institute en Microsoft. Voor AE is het al de tweede keer op rij dat het zich tot beste kleine werkgever uitgeroepen ziet.

 

De ranglijst wordt voor twee derde bepaald door een bevraging onder het personeel. Dat kan zich anoniem uitspreken over onder meer de werksfeer, het onthaalbeleid, de ethiek van het management en de omgang van de directie met het personeel. De rest wordt beoordeeld door de Vlerick Business School, dat zich daarvoor baseert op een bevraging van het management en de personeelsafdeling.

 

Werknemers geven doorslag

Schoenen Torfs en AE hebben hun goede score vooral te danken aan de tevredenheid van de werknemers. “Zij beschouwen hun bedrijf als een fijne plek om te werken. Ze hebben ’s ochtends zin om naar het werk te gaan en zijn bereid om grote inspanningen te leveren.” Deze bedrijven scoren ook beter op het vlak van absenteïsme, training en ontwikkeling, mogelijkheden tot thuiswerken en flexibele werktijden.

 

"Een ‘Best Workplace’ is een bedrijf waar de werknemers hun leidinggevende vertrouwen (management), trots zijn op hun prestaties (job) en plezier beleven in hun werkomgeving (collega’s)", zeggen de organisatoren van de prijs.

 

Prijzen voor ethisch verantwoorde visie en diversiteit

De organisatoren bekroonden ook enkele specifieke initiatieven: Mars Belgium kreeg een award voor zijn duidelijke en ethisch verantwoorde missie en toekomstvisie, die wordt gelinkt met het dagelijkse werk. De werknemers krijgen immers voorbeelden over hoe ze de zes bedrijfsprincipes verantwoordelijkheid, wederkerigheid, kwaliteit, efficiëntie, vrijheid en fun in het dagelijks bedrijfsleven kunnen inpassen.

 

Uitzendgroep Adecco kreeg de prijs voor diversiteit omdat ze als beste de verscheidenheid van de maatschappij weerspiegelt in de personeelsgroep. Bovendien heeft Adecco medewerkers aangesteld die over de diversiteit waken.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top