Torfs opnieuw beste grote werkgever in België

Torfs opnieuw beste grote werkgever in België

Schoenen Torfs mag zich opnieuw de beste werkgever van België noemen in de categorie van bedrijven met meer dan 500 werknemers. De schoenenketen dankt die titel vooral aan de grote tevredenheid van haar werknemers.

Haasje over met McDonald’s

Torfs is een gevestigde waarde aan de top van de ranglijst met grote bedrijven, die elk jaar wordt opgemaakt door de Vlerick Busuiness School en het Great Place to Work Institute. Vorig jaar diende de keten wel McDonald’s te laten voorgaan, maar dit jaar staat Torfs dus weer op één. Op drie komt uitzendbedrijf Accent Jobs, voor Adecco, FedEx, KBC, Monsanto, Eia, Gouden Gids en op tien Decathlon.

 

Bij de ‘kleinere’ ondernemingen wordt de top drie van beste werkgevers gevormd door het Leuvense informaticabedrijf AE, het SAS Institute en Microsoft. Voor AE is het al de tweede keer op rij dat het zich tot beste kleine werkgever uitgeroepen ziet.

 

De ranglijst wordt voor twee derde bepaald door een bevraging onder het personeel. Dat kan zich anoniem uitspreken over onder meer de werksfeer, het onthaalbeleid, de ethiek van het management en de omgang van de directie met het personeel. De rest wordt beoordeeld door de Vlerick Business School, dat zich daarvoor baseert op een bevraging van het management en de personeelsafdeling.

 

Werknemers geven doorslag

Schoenen Torfs en AE hebben hun goede score vooral te danken aan de tevredenheid van de werknemers. “Zij beschouwen hun bedrijf als een fijne plek om te werken. Ze hebben ’s ochtends zin om naar het werk te gaan en zijn bereid om grote inspanningen te leveren.” Deze bedrijven scoren ook beter op het vlak van absenteïsme, training en ontwikkeling, mogelijkheden tot thuiswerken en flexibele werktijden.

 

"Een ‘Best Workplace’ is een bedrijf waar de werknemers hun leidinggevende vertrouwen (management), trots zijn op hun prestaties (job) en plezier beleven in hun werkomgeving (collega’s)", zeggen de organisatoren van de prijs.

 

Prijzen voor ethisch verantwoorde visie en diversiteit

De organisatoren bekroonden ook enkele specifieke initiatieven: Mars Belgium kreeg een award voor zijn duidelijke en ethisch verantwoorde missie en toekomstvisie, die wordt gelinkt met het dagelijkse werk. De werknemers krijgen immers voorbeelden over hoe ze de zes bedrijfsprincipes verantwoordelijkheid, wederkerigheid, kwaliteit, efficiëntie, vrijheid en fun in het dagelijks bedrijfsleven kunnen inpassen.

 

Uitzendgroep Adecco kreeg de prijs voor diversiteit omdat ze als beste de verscheidenheid van de maatschappij weerspiegelt in de personeelsgroep. Bovendien heeft Adecco medewerkers aangesteld die over de diversiteit waken.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

"Kringwinkels hebben nood aan meer werknemers"

20/10/2017

Morgen is het de Dag van de Kringwinkel en die wordt door De Kringwinkels aangegrepen om er op te wijzen dat er dringend extra werknemers moeten worden aangenomen, om zo de OVAM-doelen te halen.

Regering past akkoord nachtwerk e-commerce aan

20/10/2017

De regering gaat de regeling die het eerder sloot rond nachtwerk in e-commerce aanpassen. Daardoor wordt nachtwerk vanaf 20u al mogelijk van zodra er een akkoord is met slechts één vakbond.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Back to top