Touring Verzekeringen opent nieuwe winkel in Namen

Touring Verzekeringen opent nieuwe winkel in Namen

Touring Verzekeringen opent nieuwe winkel in Namen

Touring Verzekeringen heeft in Namen een nieuwe winkel geopend volgens zijn nieuwe concept. De eerste winkel van dat concept werd eind vorig jaar geopend in Tour & Taxis in Brussel.

Click-Call-Face

Het nieuwe concept werkt volgens het principe van Click-Call-Face, waarbij klanten worden gestimuleerd om hun verzekeringen online in orde te brengen, maar waar ook ruimte is om rechtstreeks in contact te komen met de medewerkers van Touring. De aanwezigheid van een fysieke winkel is een belangrijke factor in het vertrouwen voor de consument”, aldus algemeen directeur Hans Vranken. "In het geval van vragen of problemen weet de klant dan waar naartoe te gaan."

 

In de winkel komen klanten eerst voorbij een interactieve terminal, waar ze de reden voor hun bezoek kunnen doorgeven. Daarnaast is er ook een Smart Corner, waar klanten zelf hun verzekeringen online kunnen in orde brengen en waar bestaande klanten telefonisch contact kunnen hebben met medewerkers van Touring. Tot slot zijn er ook medewerkers aanwezig in de winkel die klanten stap per stap kunnen begeleiden.

 

“Elk jaar ontvangen we ongeveer 65.000 bezoekers in één van onze tien winkels. Ongeveer 60 procent van hen had niet moeten komen, omdat het evengoed online of via het callcenter had kunnen worden afgehandeld”, aldus Vranken. Hij voegt er aan toe dat in België veel minder verzekeringen online of via telefoon worden afgesloten dan in het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.