Tweede verkiezing “Beste Folder van het Jaar” weldra van start | RetailDetail

Tweede verkiezing “Beste Folder van het Jaar” weldra van start

Tweede verkiezing “Beste Folder van het Jaar” weldra van start

Voor de tweede keer organiseert RetailDetail binnenkort de verkiezing van de “Beste Folder van het Jaar”. Welke retailfolder treedt in de voetsporen van de winnaars van vorig jaar, Delhaize en Colruyt, en kan de Belgen het meest bekoren?

Grootschalig consumentenonderzoek

RetailDetail organiseert samen met BD, myShopi en hun partners voor de tweede keer de verkiezing van de “Beste Folder van het Jaar” in België. Vanaf september nemen de beste folders van het land het weer tegen elkaar op om de ultieme bekroning: die van de consument enerzijds en van een professionele vakjury anderzijds.

 

Voor retailers is dat ook het moment bij uitstek om te ontdekken wat de Belgen nu eigenlijk vinden van hun folders en of ze zich voldoende aangesproken voelen door de blaadjes die in hun brievenbus vallen. Zo gaat de verkiezing van de “Beste Folder van het Jaar” gepaard met een grootschalig consumentenonderzoek in België inzake folders, waarbij elke deelnemende retailer zijn eigen waarderingscijfers kan bekomen, alsook benchmarks binnen zijn categorie.

 

Meest geliefde en meest creatieve folder

Hoe gaat de verkiezing in zijn werk? Elke retailketen, zowel regionaal als nationaal, kan zich inschrijven om deel te nemen, waarna de consumenten van 1 september tot 30 oktober kunnen stemmen welke folder volgens hen de beste is. Zo laat de wedstrijd retailers ook toe om hun klanten te activeren en krijgt elke deelnemer gegarandeerd heel wat positieve media-aandacht.

 

Vervolgens is er nog een evaluatie door een professionele vakjury, die een vakjuryprijs uitreikt voor de meest creatieve folder. Op de RetailDetail Night 2014 wordt uiteindelijk bekendgemaakt wie bovenop de acht sectorcategorieën de eindoverwinning heeft behaald en wie zich met andere woorden de trotse uitgever mag noemen van de “Beste Folder van het Jaar”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.