Tweede verkiezing “Beste Folder van het Jaar” weldra van start

Tweede verkiezing “Beste Folder van het Jaar” weldra van start

Voor de tweede keer organiseert RetailDetail binnenkort de verkiezing van de “Beste Folder van het Jaar”. Welke retailfolder treedt in de voetsporen van de winnaars van vorig jaar, Delhaize en Colruyt, en kan de Belgen het meest bekoren?

Grootschalig consumentenonderzoek

RetailDetail organiseert samen met BD, myShopi en hun partners voor de tweede keer de verkiezing van de “Beste Folder van het Jaar” in België. Vanaf september nemen de beste folders van het land het weer tegen elkaar op om de ultieme bekroning: die van de consument enerzijds en van een professionele vakjury anderzijds.

 

Voor retailers is dat ook het moment bij uitstek om te ontdekken wat de Belgen nu eigenlijk vinden van hun folders en of ze zich voldoende aangesproken voelen door de blaadjes die in hun brievenbus vallen. Zo gaat de verkiezing van de “Beste Folder van het Jaar” gepaard met een grootschalig consumentenonderzoek in België inzake folders, waarbij elke deelnemende retailer zijn eigen waarderingscijfers kan bekomen, alsook benchmarks binnen zijn categorie.

 

Meest geliefde en meest creatieve folder

Hoe gaat de verkiezing in zijn werk? Elke retailketen, zowel regionaal als nationaal, kan zich inschrijven om deel te nemen, waarna de consumenten van 1 september tot 30 oktober kunnen stemmen welke folder volgens hen de beste is. Zo laat de wedstrijd retailers ook toe om hun klanten te activeren en krijgt elke deelnemer gegarandeerd heel wat positieve media-aandacht.

 

Vervolgens is er nog een evaluatie door een professionele vakjury, die een vakjuryprijs uitreikt voor de meest creatieve folder. Op de RetailDetail Night 2014 wordt uiteindelijk bekendgemaakt wie bovenop de acht sectorcategorieën de eindoverwinning heeft behaald en wie zich met andere woorden de trotse uitgever mag noemen van de “Beste Folder van het Jaar”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top