Tweede verkiezing “Beste Folder van het Jaar” weldra van start

Tweede verkiezing “Beste Folder van het Jaar” weldra van start

Voor de tweede keer organiseert RetailDetail binnenkort de verkiezing van de “Beste Folder van het Jaar”. Welke retailfolder treedt in de voetsporen van de winnaars van vorig jaar, Delhaize en Colruyt, en kan de Belgen het meest bekoren?

Grootschalig consumentenonderzoek

RetailDetail organiseert samen met BD, myShopi en hun partners voor de tweede keer de verkiezing van de “Beste Folder van het Jaar” in België. Vanaf september nemen de beste folders van het land het weer tegen elkaar op om de ultieme bekroning: die van de consument enerzijds en van een professionele vakjury anderzijds.

 

Voor retailers is dat ook het moment bij uitstek om te ontdekken wat de Belgen nu eigenlijk vinden van hun folders en of ze zich voldoende aangesproken voelen door de blaadjes die in hun brievenbus vallen. Zo gaat de verkiezing van de “Beste Folder van het Jaar” gepaard met een grootschalig consumentenonderzoek in België inzake folders, waarbij elke deelnemende retailer zijn eigen waarderingscijfers kan bekomen, alsook benchmarks binnen zijn categorie.

 

Meest geliefde en meest creatieve folder

Hoe gaat de verkiezing in zijn werk? Elke retailketen, zowel regionaal als nationaal, kan zich inschrijven om deel te nemen, waarna de consumenten van 1 september tot 30 oktober kunnen stemmen welke folder volgens hen de beste is. Zo laat de wedstrijd retailers ook toe om hun klanten te activeren en krijgt elke deelnemer gegarandeerd heel wat positieve media-aandacht.

 

Vervolgens is er nog een evaluatie door een professionele vakjury, die een vakjuryprijs uitreikt voor de meest creatieve folder. Op de RetailDetail Night 2014 wordt uiteindelijk bekendgemaakt wie bovenop de acht sectorcategorieën de eindoverwinning heeft behaald en wie zich met andere woorden de trotse uitgever mag noemen van de “Beste Folder van het Jaar”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top