UHasselt organiseert vierde ‘summer school’ in retaildesign

UHasselt organiseert vierde ‘summer school’ in retaildesign

Aan de UHasselt kan je deze zomer weer een ‘crash course’ in retaildesign volgen. Het is al voor de vierde keer dat de zomercursus er wordt georganiseerd.

Interdisciplinaire spoedcursus

De Faculteit Architectuur en Kunst van de universiteit van Hasselt organiseert deze zomer voor de vierde keer de ‘summer school retail design’. Deze keer is de zomercursus opgevat als een ‘crash course’ van één week. 


“We mikken op een leuke mix van studenten en young professionals die samen zullen werken aan een reële case uit de retail”, vertelt organisator Katelijn Quartier. Zelf onderzoekt en doceert ze retaildesign aan de UHasselt en is ze academisch directeur van Retail Design Lab.


“Grijp deze kans om met een internationaal en interdisciplinair team van architecten, interieurarchitecten, grafisch ontwerpers en marketeers te kunnen samenwerken gedurende een intense week waarbij experts jullie opleiden in de discipline van retaildesign”, roept ze dan ook graag op.


Het maximaal aantal deelnemers ligt op 20. Alle informatie is te vinden op de website https://www.summerschoolretaildesign.be

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Nieuwe website om onafhankelijke krantenwinkel te redden

15/06/2017

Persdistributeur Ubiway heeft een website gelanceerd om zelfstandige krantenwinkels te helpen overleven. In vijf jaar tijd zagen die hun aantal terugvallen van 3.200 naar 2.400: hoog tijd voor een grootscheepse operatie 'Red de krantenwinkel'.

Fnuiken Nike, Universal Studios en Sanrio de vrije concurrentie?

15/06/2017

Een week na het Amerikaanse kledingmerk Guess neemt Brussel nu ook Nike, Universal Studios en Sanrio in het vizier. Mogelijk beperken ze de grensoverschrijdende en de onlineverkoop van hun producten in de Europese Unie.

België bijna altijd duurder dan buurlanden

15/06/2017

Het is een oud zeer: de Belgische consument betaalt zo goed als altijd meer wanneer hij eenzelfde product in eigen land koopt in plaats van in een buurland. Nieuwe cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat tonen dat nog maar eens aan.

“Prijskrakers helpen economie naar de knoppen”

14/06/2017

Volgens politicoloog Jonathan Holslag van de VUB moet de consument bewuster gaan kopen en wegblijven van prijskrakers als Action en Primark, omdat die “de economie verknoeien”. Hij vindt dan ook dat er meer bij lokale winkels moet worden gekocht.

Fnac en Carrefour: het nieuwe powerkoppel van Frankrijk?

14/06/2017

Komt er een huwelijk tussen Carrefour en Fnac Darty, nu Fnac-topman Alexandre Bompard aan het stuur komt van Carrefour? Kunnen een zoekende supermarktketen, een cultuurverkoper in relance en een gewilde elektroretailer de Franse retail ‘great again’ maken? 

Back to top