UHasselt organiseert vierde ‘summer school’ in retaildesign | RetailDetail

UHasselt organiseert vierde ‘summer school’ in retaildesign

UHasselt organiseert vierde ‘summer school’ in retaildesign

Aan de UHasselt kan je deze zomer weer een ‘crash course’ in retaildesign volgen. Het is al voor de vierde keer dat de zomercursus er wordt georganiseerd.

Interdisciplinaire spoedcursus

De Faculteit Architectuur en Kunst van de universiteit van Hasselt organiseert deze zomer voor de vierde keer de ‘summer school retail design’. Deze keer is de zomercursus opgevat als een ‘crash course’ van één week. 


“We mikken op een leuke mix van studenten en young professionals die samen zullen werken aan een reële case uit de retail”, vertelt organisator Katelijn Quartier. Zelf onderzoekt en doceert ze retaildesign aan de UHasselt en is ze academisch directeur van Retail Design Lab.


“Grijp deze kans om met een internationaal en interdisciplinair team van architecten, interieurarchitecten, grafisch ontwerpers en marketeers te kunnen samenwerken gedurende een intense week waarbij experts jullie opleiden in de discipline van retaildesign”, roept ze dan ook graag op.


Het maximaal aantal deelnemers ligt op 20. Alle informatie is te vinden op de website https://www.summerschoolretaildesign.be

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top