UHasselt organiseert vierde ‘summer school’ in retaildesign | RetailDetail

UHasselt organiseert vierde ‘summer school’ in retaildesign

UHasselt organiseert vierde ‘summer school’ in retaildesign

Aan de UHasselt kan je deze zomer weer een ‘crash course’ in retaildesign volgen. Het is al voor de vierde keer dat de zomercursus er wordt georganiseerd.

Interdisciplinaire spoedcursus

De Faculteit Architectuur en Kunst van de universiteit van Hasselt organiseert deze zomer voor de vierde keer de ‘summer school retail design’. Deze keer is de zomercursus opgevat als een ‘crash course’ van één week. 


“We mikken op een leuke mix van studenten en young professionals die samen zullen werken aan een reële case uit de retail”, vertelt organisator Katelijn Quartier. Zelf onderzoekt en doceert ze retaildesign aan de UHasselt en is ze academisch directeur van Retail Design Lab.


“Grijp deze kans om met een internationaal en interdisciplinair team van architecten, interieurarchitecten, grafisch ontwerpers en marketeers te kunnen samenwerken gedurende een intense week waarbij experts jullie opleiden in de discipline van retaildesign”, roept ze dan ook graag op.


Het maximaal aantal deelnemers ligt op 20. Alle informatie is te vinden op de website https://www.summerschoolretaildesign.be

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.