Uitbater Delhaize Westerlo lanceert fitnessconcept

Uitbater Delhaize Westerlo lanceert fitnessconcept

Ruben Dewaele, uitbater van zes vestigingen van Delhaize in de Kempen, gaat met Woods een nieuw fitnessconcept lenceren. De eerste vestiging van de nieuwe formule opent dit voorjaar de deuren in Westerlo.

Ook verkoop via webshop

Voor Dewaele is het een logische stap: “Vanuit de supermarkten zijn we al een hele tijd bezig rond gezonde voeding. Dat zetten we nu verder naar beweging en sport”, zegt hij tegen Made in Kempen. De eerste vestiging van Woods moet op 1 april de deuren openen in Westerlo, naast de Proxy Delhaize van Dewaele. Of de twee ook echt gaan samenwerken, is nog niet bekend.

 

Met Woods mikt Dewaele op het segment tussen de prijsbrekers zoals Basic-Fit en de duurdere fitnessen. Hij zet daarbij vooral in op de ervaring van de klant: zo komt er naast het fitnessgedeelte ook een sapjesbar, wellnessgedeelte en een winkel voor sportkledij. “Onze omzet zal niet enkel uit de verkoop van abonnementen komen, maar ook uit de foodbar, de verkoop van dieetproducten en voedingssupplementen, fashion, enz. We zien onze leden als potentiële consumenten voor andere producten. De verkoop zal ook multichannel gebeuren via een webshop”, legt Dewaele uit.

 

Het eerste filiaal zal volledig in eigen beheer uitgebaat worden. “Afhankelijk van onze ervaringen daar starten we met andere vestigingen onder franchise. We richten ons daarvoor naar 2018 en naar de Benelux, omdat dat de markt is waarmee we het best vertrouwd zijn.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top