Uitbater Delhaize Westerlo lanceert fitnessconcept

Uitbater Delhaize Westerlo lanceert fitnessconcept

Ruben Dewaele, uitbater van zes vestigingen van Delhaize in de Kempen, gaat met Woods een nieuw fitnessconcept lenceren. De eerste vestiging van de nieuwe formule opent dit voorjaar de deuren in Westerlo.

Ook verkoop via webshop

Voor Dewaele is het een logische stap: “Vanuit de supermarkten zijn we al een hele tijd bezig rond gezonde voeding. Dat zetten we nu verder naar beweging en sport”, zegt hij tegen Made in Kempen. De eerste vestiging van Woods moet op 1 april de deuren openen in Westerlo, naast de Proxy Delhaize van Dewaele. Of de twee ook echt gaan samenwerken, is nog niet bekend.

 

Met Woods mikt Dewaele op het segment tussen de prijsbrekers zoals Basic-Fit en de duurdere fitnessen. Hij zet daarbij vooral in op de ervaring van de klant: zo komt er naast het fitnessgedeelte ook een sapjesbar, wellnessgedeelte en een winkel voor sportkledij. “Onze omzet zal niet enkel uit de verkoop van abonnementen komen, maar ook uit de foodbar, de verkoop van dieetproducten en voedingssupplementen, fashion, enz. We zien onze leden als potentiële consumenten voor andere producten. De verkoop zal ook multichannel gebeuren via een webshop”, legt Dewaele uit.

 

Het eerste filiaal zal volledig in eigen beheer uitgebaat worden. “Afhankelijk van onze ervaringen daar starten we met andere vestigingen onder franchise. We richten ons daarvoor naar 2018 en naar de Benelux, omdat dat de markt is waarmee we het best vertrouwd zijn.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Heritage House is hét voorbeeld van een conceptstore”

24/05/2017

De Antwerpse conceptstore Heritage House, gespecialiseerd in Belgisch fooddesign, wil uitgroeien tot een belevingsmerk met internationale allure. De initiatiefnemers openden een pop-up in Home of Retail, het co-creatieplatform van RetailDetail. 

Waarom retailers kleur moeten bekennen

24/05/2017

Of het nu gaat om een sofa, een schoonmaakproduct of een nieuwe outfit: kleur is cruciaal bij de aankoop. Toch wordt het belang van de factor kleur nog onderschat. Trendwatcher Hilde Francq schreef er een boek over: ‘Kleur verkoopt’. 

Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Shoptalk Europe maakt agenda bekend en geeft tickets weg

23/05/2017

(publireportage) De beurs Shoptalk Europe, die van 9 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, heeft naast haar agenda ook een programma bekendgemaakt waarmee retailers gratis kaarten en een deelname in de reiskosten kunnen krijgen.

Hema Schilde als eerste in nieuw jasje

23/05/2017

De vestiging van Hema in Schilde is de eerste Belgische winkel die in een nieuw jasje is gestoken en voortaan volgens het nieuwe concept van de keten werkt. Dit jaar moeten er nog zeventig winkels vernieuwd worden.

Pieter Malfliet versterkt RetailDetail

23/05/2017

Het team van RetailDetail blijft groeien: deze week haalden we opnieuw een jonge kracht aan boord. Sinds maandag 22 mei werkt Pieter Malfliet bij RetailDetail als Event & Partnerships Manager.

Back to top