Unilever neemt producent luchtreinigers over

Unilever neemt producent luchtreinigers over
http://www.shutterstock.com/pic-189111644/stock-photo-circa-march-2014-berlin-the-logo-of-the-brand-unilever-berlin.html?src=7601bXHIVNK5EbMkrtcvMg-1-6

Unilever heeft het Zweedse bedrijf Blueair, dat luchtreinigers produceert, overgenomen. Blueair is volgens Unilever marktleider op het gebied van indoor luchtzuiveringstechnologie. Unilever maakte geen financiële details rond de deal bekend.

Aanvulling op eigen diensten

Blueair werd in 1996 opgericht en haalde in 2015 een omzet van 106 miljoen dollar (95 miljoen euro). Het is één van de grootste producenten van luchtreinigers in China, de Verenigde Staten, Japan, Zuid-Korea en India. Unilever ziet de overname als de perfecte aanvulling op de waterzuiveringsdiensten van het bedrijf.

 

Het is de tweede overname van Unilever op korte tijd: eind juni kocht het ook al de Dollar Shave Club, een online aanbieder van abonnementen op scheermesjes. Met de overname wil het de concurrentie aangaan met Procter & Gamble, de eigenaar van Gilette. De Dollar Shave Club had vorig jaar al een marktaandeel van 5%, terwijl P&G zijn marktaandeel de voorbije vijf jaar zag dalen van 71 naar 59%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top