Unilever reorganiseert Field Sales-team in België | RetailDetail

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam
Foto: Jasni / Shutterstock.com

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

 

Margarineteam ziet het daglicht

Er wordt opnieuw bespaard in het retailsalesteam van Unilever, laten bronnen weten aan de redactie. De producent zou momenteel een reorganisatie in België uitvoeren, waarbij een aantal functies bij een externe leverancier worden ondergebracht en een aantal banen verloren gaan.


Unilever heeft inderdaad het voornemen om een aantal wijzigingen door te voeren in de Belgische organisatiestructuur, bevestigt de merkfabrikant. De fieldsalesteams worden opgesplitst in twee: een Unilever Field en een BCS Field (“baking, cooking and spreading”), een tijdelijk team dat wordt opgericht in de aanloop naar de verkoop van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou immers dicht bij de overname van de afdeling staan. Dit nationaal vertegenwoordigersteam moet de continuïteit van de bezoeken binnen de margarinecategorie gaan verzekeren.


“Wijzigende omstandigheden in het retaillandschap”

Elf functies komen door de voorgenomen wijzigingen te vervallen. Voor zijn fieldmarketing wordt Hamilton Bright de gemeenschappelijke externe partner voor de hele Benelux-organisatie. Eerder al werden verschillende mensen overgeheveld naar het team van een externe partner.


Het bedrijf wil met de reorganisatie inspelen op de wijzigende omstandigheden in het retaillandschap, reageert woordvoerder Freek Bracke. “Door een impactvolle, flexibele en kosten-efficiënte organisatie uit te bouwen willen we de toekomst van onze Field Force op lange termijn verzekeren en zullen we nog beter kunnen inspelen op de verwachtingen van onze klanten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

In Nieuwpoort opent de 150e vestiging van winkelketen Action op 24 februari de deuren. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005 en in 2017 werden er ook al 17 nieuwe vestigingen neergepoot.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

Back to top