Unilever reorganiseert Field Sales-team in België | RetailDetail

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam
Foto: Jasni / Shutterstock.com

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

 

Margarineteam ziet het daglicht

Er wordt opnieuw bespaard in het retailsalesteam van Unilever, laten bronnen weten aan de redactie. De producent zou momenteel een reorganisatie in België uitvoeren, waarbij een aantal functies bij een externe leverancier worden ondergebracht en een aantal banen verloren gaan.


Unilever heeft inderdaad het voornemen om een aantal wijzigingen door te voeren in de Belgische organisatiestructuur, bevestigt de merkfabrikant. De fieldsalesteams worden opgesplitst in twee: een Unilever Field en een BCS Field (“baking, cooking and spreading”), een tijdelijk team dat wordt opgericht in de aanloop naar de verkoop van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou immers dicht bij de overname van de afdeling staan. Dit nationaal vertegenwoordigersteam moet de continuïteit van de bezoeken binnen de margarinecategorie gaan verzekeren.


“Wijzigende omstandigheden in het retaillandschap”

Elf functies komen door de voorgenomen wijzigingen te vervallen. Voor zijn fieldmarketing wordt Hamilton Bright de gemeenschappelijke externe partner voor de hele Benelux-organisatie. Eerder al werden verschillende mensen overgeheveld naar het team van een externe partner.


Het bedrijf wil met de reorganisatie inspelen op de wijzigende omstandigheden in het retaillandschap, reageert woordvoerder Freek Bracke. “Door een impactvolle, flexibele en kosten-efficiënte organisatie uit te bouwen willen we de toekomst van onze Field Force op lange termijn verzekeren en zullen we nog beter kunnen inspelen op de verwachtingen van onze klanten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.