United Brands mogelijk weg van Antwerpse Meir | RetailDetail

United Brands mogelijk weg van Antwerpse Meir

United Brands mogelijk weg van Antwerpse Meir

Sportwinkelketen United Brands bekijkt momenteel of het zijn huurcontract op de Antwerpse winkelstraat Meir nog wil verlengen. Volgens het bedrijf is de huur voor het pand immers veel te hoog.

“Veel leegstand”

Het contract van United Brands op de Meir verloopt en wordt voorlopig niet verlengd. Pas na de paasvakantie zal er echter een definitieve beslissing genomen worden. “We blijven wel in Antwerpen”, zegt CEO Marc Piessens aan Gazet van Antwerpen. “We zijn op zoek naar een nieuwe locatie. We hebben drie mogelijke panden voor ogen, maar zijn nog in volle onderhandeling met de eigenaars. Als we verhuizen, zouden we ook met een nieuw concept komen.”

 

United Brands wijst naar het veranderende koopgedrag van de consument als een reden om de Meir te verlaten, maar het is ook niet te spreken over de hoge huur voor het winkelpand. Volgens Piessens is United Brands niet de enige keten die problemen heeft met de hoge huurprijzen: “De leegstand op de Meir is nog nooit zo groot geweest.”

 

Bij Beleef Antwerpen, de handelaarsvereniging van de regio Meir, zijn ze het met die uitspraken wel niet helemaal eens. “De huurprijzen zijn altijd hoog geweest.  Er zijn altijd winkels die weggaan maar ook altijd winkels die in de plaats komen”, zegt Linda Cloots, winkelstraatmanager van Beleef Antwerpen. “De Meir-as heeft net geen langdurige leegstand, wat precies onze sterkte en aantrekking is voor grote en kleine merken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top