Unizo en RetailDetail onthullen “The Future of Shopping” | RetailDetail

Unizo en RetailDetail onthullen “The Future of Shopping”

Unizo en RetailDetail onthullen “The Future of Shopping”

Unizo en RetailDetail zijn vandaag in Leuven van start gegaan met de roadshow "The Future of Shopping". Met die rondreizende karavaan van zes zeecontainers willen de organisatoren handelaars in de voetsporen van hun klanten laten treden.

Interactieve ervaring

"De consument van vandaag is 24u/24u online, is beter geïnformeerd, mondiger en mikt meer en meer op beleving. Ook het aanbod is veel ruimer dan enkele jaren terug. Het shoppinggebeuren is niet meer te vergelijken met vroeger. Als handelaar moet je op die veranderende wereld inspelen. Wie niet mee evolueert, mist de boot", zeggen Unizo en RetailDetail.

 

In de containers kunnen handelaars het volledig proces van de klant volgen: zowel voor, tijdens als na de aankoop. Ze leren zo welke kanalen de consument gebruikt en hoe ze daarmee moeten omgaan. Handelaars krijgen op een interactieve manier te zien wat de consument verwacht van een winkel. Tijdens workshops zal er ook dieper worden ingegaan op telkens één technologie of thema, zoals bijvoorbeeld betalingssystemen.

 

The Future of Shopping is van 15 tot 17 september te vinden in Leuven en trekt in de weken daarna ook nog naar Roeselare, Gent, Mechelen en Hasselt. Voor alle concrete informatie en het reserveren van een gratis bezoek kan je terecht op www.ontdekdecontainer.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof – waar ook Galeria Inno toe behoort – zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.