Unizo en RetailDetail onthullen “The Future of Shopping”

Unizo en RetailDetail onthullen “The Future of Shopping”

Unizo en RetailDetail zijn vandaag in Leuven van start gegaan met de roadshow "The Future of Shopping". Met die rondreizende karavaan van zes zeecontainers willen de organisatoren handelaars in de voetsporen van hun klanten laten treden.

Interactieve ervaring

"De consument van vandaag is 24u/24u online, is beter geïnformeerd, mondiger en mikt meer en meer op beleving. Ook het aanbod is veel ruimer dan enkele jaren terug. Het shoppinggebeuren is niet meer te vergelijken met vroeger. Als handelaar moet je op die veranderende wereld inspelen. Wie niet mee evolueert, mist de boot", zeggen Unizo en RetailDetail.

 

In de containers kunnen handelaars het volledig proces van de klant volgen: zowel voor, tijdens als na de aankoop. Ze leren zo welke kanalen de consument gebruikt en hoe ze daarmee moeten omgaan. Handelaars krijgen op een interactieve manier te zien wat de consument verwacht van een winkel. Tijdens workshops zal er ook dieper worden ingegaan op telkens één technologie of thema, zoals bijvoorbeeld betalingssystemen.

 

The Future of Shopping is van 15 tot 17 september te vinden in Leuven en trekt in de weken daarna ook nog naar Roeselare, Gent, Mechelen en Hasselt. Voor alle concrete informatie en het reserveren van een gratis bezoek kan je terecht op www.ontdekdecontainer.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

De Vlaamse investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygië̈ne- en verzorgingsartikelen alsook accessoires voor huisdieren produceert en verdeelt aan speciaalzaken en -ketens.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Back to top