Unizo en RetailDetail onthullen “The Future of Shopping”

Unizo en RetailDetail onthullen “The Future of Shopping”

Unizo en RetailDetail zijn vandaag in Leuven van start gegaan met de roadshow "The Future of Shopping". Met die rondreizende karavaan van zes zeecontainers willen de organisatoren handelaars in de voetsporen van hun klanten laten treden.

Interactieve ervaring

"De consument van vandaag is 24u/24u online, is beter geïnformeerd, mondiger en mikt meer en meer op beleving. Ook het aanbod is veel ruimer dan enkele jaren terug. Het shoppinggebeuren is niet meer te vergelijken met vroeger. Als handelaar moet je op die veranderende wereld inspelen. Wie niet mee evolueert, mist de boot", zeggen Unizo en RetailDetail.

 

In de containers kunnen handelaars het volledig proces van de klant volgen: zowel voor, tijdens als na de aankoop. Ze leren zo welke kanalen de consument gebruikt en hoe ze daarmee moeten omgaan. Handelaars krijgen op een interactieve manier te zien wat de consument verwacht van een winkel. Tijdens workshops zal er ook dieper worden ingegaan op telkens één technologie of thema, zoals bijvoorbeeld betalingssystemen.

 

The Future of Shopping is van 15 tot 17 september te vinden in Leuven en trekt in de weken daarna ook nog naar Roeselare, Gent, Mechelen en Hasselt. Voor alle concrete informatie en het reserveren van een gratis bezoek kan je terecht op www.ontdekdecontainer.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top