Unizo en RetailDetail onthullen “The Future of Shopping”

Unizo en RetailDetail onthullen “The Future of Shopping”

Unizo en RetailDetail zijn vandaag in Leuven van start gegaan met de roadshow "The Future of Shopping". Met die rondreizende karavaan van zes zeecontainers willen de organisatoren handelaars in de voetsporen van hun klanten laten treden.

Interactieve ervaring

"De consument van vandaag is 24u/24u online, is beter geïnformeerd, mondiger en mikt meer en meer op beleving. Ook het aanbod is veel ruimer dan enkele jaren terug. Het shoppinggebeuren is niet meer te vergelijken met vroeger. Als handelaar moet je op die veranderende wereld inspelen. Wie niet mee evolueert, mist de boot", zeggen Unizo en RetailDetail.

 

In de containers kunnen handelaars het volledig proces van de klant volgen: zowel voor, tijdens als na de aankoop. Ze leren zo welke kanalen de consument gebruikt en hoe ze daarmee moeten omgaan. Handelaars krijgen op een interactieve manier te zien wat de consument verwacht van een winkel. Tijdens workshops zal er ook dieper worden ingegaan op telkens één technologie of thema, zoals bijvoorbeeld betalingssystemen.

 

The Future of Shopping is van 15 tot 17 september te vinden in Leuven en trekt in de weken daarna ook nog naar Roeselare, Gent, Mechelen en Hasselt. Voor alle concrete informatie en het reserveren van een gratis bezoek kan je terecht op www.ontdekdecontainer.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top