Utrecht krijgt pop-up rond Harry Potter-boeken | RetailDetail

Utrecht krijgt pop-up rond Harry Potter-boeken

Utrecht krijgt pop-up rond Harry Potter-boeken

Vrijdag om middernacht opent in één van de glazen gebouwen van Utrecht Centraal een Harry Potter Book Store. Die pop-upwinkel is een initiatief van AKO en komt er naar aanleiding van de Nederlandse vertaling van het nieuwe boek rond de tovenaar.

Negen en driekwart weken geopend

In de winkel zal niet enkel het nieuwe boek ‘Harry Potter en het Vervloekte Kind’ verkocht worden, maar ook allerhande merchandise, verschillende games en natuurlijk ook de andere boeken en de films met Daniel Radcliffe en Emma Watson in de hoofdrollen.

 

De winkel wordt opgedeeld in verschillende ruimtes, waarin telkens één scéne uit het boek wordt nagemaakt. Bezoekers kunnen doorheen de winkel wandelen en zo het boek al op een aparte manier ontdekken.

 

De winkel zal negen en driekwart weken geopend blijven - een bekend getal voor Potter-fans - en Sjaak Mark, algemeen directeur van AKO, verwacht veel bezoekers. “Harry Potter is één van de grootste entertainmentfranchises ter wereld en brengt letterlijk en figuurlijk magie met zich mee.”

 

De keuze voor Utrecht is niet toevallig, want ongeveer wanneer de pop-up de deuren sluit, maakt de Harry Potter-tentoonstelling zijn opwachting in Utrecht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

Koekjesmerk Jules Destrooper duikt op in Schiphol

05/07/2018

De Belgische koekjesfabrikant Jules Destrooper lanceert een reisgamma, ‘Global Travel Retail’, en opent daarvoor ook een tijdelijke winkel op Schiphol Airport. In de zomermaanden kunnen reizigers er speciale verpakkingen kopen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.