Valois maakt dit najaar comeback | RetailDetail

Valois maakt dit najaar comeback

Valois maakt dit najaar comeback

Het Belgische merk Valois, waarbij klanten zegels konden sparen bij lokale handelaars, gaat dit najaar een comeback maken. Daarbij stappen de initaitiefnemers wel af van de zegels, die ze vervangen door een digitale klantenkaart.

Grote merkherkenning

“Met een merkherkenning van meer dan 89 procent bij de 30-plussers is Valois mooi geplaatst om snel verder te groeien, zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonie. We hebben gemerkt dat er een grote vraag is naar loyaltykaarten bij lokale handelaars”, aldus Philip Gielkens van Concrea Marketing, dat de kaart terug op de markt brengt.

 

Naast de klantenkaart komt er ook een nieuwe website, waar promoties en kortingsbonnen zullen te vinden zijn, en een Valois-magazine dat bij de dagbladhandelaar terecht komt.

 

Concrea verwacht dat Valois snel terug zijn plaats zal vinden in het landschap. Het rekent daarbij op de drang naar 'vintage' bij de consument en de kracht van Valois als een echt Belgisch merk. Het is ondertussen al het tweede bekende spaarmerk dat op korte tijd zijn terugkeer viert: eerder lanceerde Concrea ook al de nieuwe vorm van Artis Historia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.