Valois maakt dit najaar comeback | RetailDetail

Valois maakt dit najaar comeback

Valois maakt dit najaar comeback

Het Belgische merk Valois, waarbij klanten zegels konden sparen bij lokale handelaars, gaat dit najaar een comeback maken. Daarbij stappen de initaitiefnemers wel af van de zegels, die ze vervangen door een digitale klantenkaart.

Grote merkherkenning

“Met een merkherkenning van meer dan 89 procent bij de 30-plussers is Valois mooi geplaatst om snel verder te groeien, zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonie. We hebben gemerkt dat er een grote vraag is naar loyaltykaarten bij lokale handelaars”, aldus Philip Gielkens van Concrea Marketing, dat de kaart terug op de markt brengt.

 

Naast de klantenkaart komt er ook een nieuwe website, waar promoties en kortingsbonnen zullen te vinden zijn, en een Valois-magazine dat bij de dagbladhandelaar terecht komt.

 

Concrea verwacht dat Valois snel terug zijn plaats zal vinden in het landschap. Het rekent daarbij op de drang naar 'vintage' bij de consument en de kracht van Valois als een echt Belgisch merk. Het is ondertussen al het tweede bekende spaarmerk dat op korte tijd zijn terugkeer viert: eerder lanceerde Concrea ook al de nieuwe vorm van Artis Historia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top