Valois maakt dit najaar comeback

Valois maakt dit najaar comeback

Het Belgische merk Valois, waarbij klanten zegels konden sparen bij lokale handelaars, gaat dit najaar een comeback maken. Daarbij stappen de initaitiefnemers wel af van de zegels, die ze vervangen door een digitale klantenkaart.

Grote merkherkenning

“Met een merkherkenning van meer dan 89 procent bij de 30-plussers is Valois mooi geplaatst om snel verder te groeien, zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonie. We hebben gemerkt dat er een grote vraag is naar loyaltykaarten bij lokale handelaars”, aldus Philip Gielkens van Concrea Marketing, dat de kaart terug op de markt brengt.

 

Naast de klantenkaart komt er ook een nieuwe website, waar promoties en kortingsbonnen zullen te vinden zijn, en een Valois-magazine dat bij de dagbladhandelaar terecht komt.

 

Concrea verwacht dat Valois snel terug zijn plaats zal vinden in het landschap. Het rekent daarbij op de drang naar 'vintage' bij de consument en de kracht van Valois als een echt Belgisch merk. Het is ondertussen al het tweede bekende spaarmerk dat op korte tijd zijn terugkeer viert: eerder lanceerde Concrea ook al de nieuwe vorm van Artis Historia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Nieuwe CEO moet Fiets! volgende fase inleiden

12/12/2017

Fietsenketen Fiets! heeft een nieuwe CEO, die de keten terug op het juiste spoor moet zetten na een moeilijk jaar waarin oprichter Hendrik Winkelmans meer naar de achtergrond verdween.

De pioniersrol van merchandisingketen Shop For Geek

11/12/2017

Een mok van Game of Thrones, een paraplu van Harry Potter, een T-shirt van Assassin’s Creed? Die vind je bij Shop For Geek, de eerste Belgische winkelketen voor merchandisingartikelen. De franchiseformule opende al tien winkels en heeft ambitie. 

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

11/12/2017

Enkele maanden na de lancering hebben al meer dan 100 warenhuizen zich aangesloten bij Stockspots, het online platform waar bedrijven op een eenvoudige manier tijdelijk ruimte kunnen huren.

Back to top