V&D-veiling trekt veel belangstelling | RetailDetail

V&D-veiling trekt veel belangstelling

V&D-veiling trekt veel belangstelling

Volgens het veilinghuis Troostwijk Auctions is er bijzonder veel belangstelling voor de veiling van de inboedel van de failliete warenhuisketen V&D. Mogelijk komt er later nog een extra veiling, als alle winkels definitief gesloten zijn.

Enkele verzamelstukken

De veiling van V&D bestaat uit 1.200 kavels met in totaal honderdduizenden items. Het grootste deel van die inboedel bestaat uit gewone stukken, maar er zijn ook enkele verzamelstukken waar al bijzonder veel interesse voor is. Onder andere de bimbobox met zingende aapjes trekt flink de aandacht: “De bimbobox is met afstand het populairste item", vertelt veilingmeester Dennis Otten aan het AD. “We worden er honderden keren per dag over gebeld."

 

Grote items zoals archiefkasten, bureaus en stoelen verdwijnen voor een groot stuk uit Nederland. Zo zou zestig procent van de geveilde items naar het buitenland gaan.

 

Bij Troostwijk Auctions verwachten ze een mooi bedrag op te halen met de veiling, maar het zal daarbij niet over vele miljoenen euro’s gaan. Na de uitverkoop bij de filialen zelf zal er nog bekeken worden of er nog voldoende materiaal is om een tweede veiling te organiseren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.