Veranderingen bij management Action | RetailDetail

Veranderingen bij management Action

Veranderingen bij management Action
Shutterstock

Aan de top van winkelketen Action vinden een paar verschuivingen plaats. Zo verlaat merchandisedirecteur Simon Hathway eind maart het bedrijf: hij wordt vervangen door Hajir Hajji, die haar taken doorspeelt aan Bart Raeymaekers.

 

Ervaren pion als vervanger

Hathway is al vijf jaar aan de slag bij Action en is er onder andere verantwoordelijk voor het uitbouwen van het aantal A-merken en de ontwikkeling van eigen merken. Hij heeft volgens de directie “een significante bijdrage geleverd aan de groei en het succes van Action in de afgelopen jaren”, schrijft RetailTrends. Voor hij aan boord kwam bij Action deed hij al ervaring op bij Sainsbury’s en A.S. Watson. Het is nog niet duidelijk waar Hathway nu aan de slag gaat.

 

Met Hajji kiest Action voor een ervaren vervanger: zij is al meer dan twintig jaar in dienst bij Action, waar zij begon als vakkenvuller. De voorbije jaren was zij verantwoordelijk voor alle winkels in Europa, maar nu wordt ze commercieel directeur.

 

De taken van Hajji worden dan weer overgenomen door de Belg Bart Raeymaekers. Die heeft nu de leiding over de activiteiten van Action Frankrijk, dat onder zijn leiding groeide van 82 naar 337 vestigingen. Na de zomer wordt hij ook lid van de directie van Action. Raeymakers begon ooit als winkelmanager bij Carrefour en ging in 2012 aan de slag bij Action.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.