Veranderingen bij management Action | RetailDetail

Veranderingen bij management Action

Veranderingen bij management Action
Shutterstock

Aan de top van winkelketen Action vinden een paar verschuivingen plaats. Zo verlaat merchandisedirecteur Simon Hathway eind maart het bedrijf: hij wordt vervangen door Hajir Hajji, die haar taken doorspeelt aan Bart Raeymaekers.

 

Ervaren pion als vervanger

Hathway is al vijf jaar aan de slag bij Action en is er onder andere verantwoordelijk voor het uitbouwen van het aantal A-merken en de ontwikkeling van eigen merken. Hij heeft volgens de directie “een significante bijdrage geleverd aan de groei en het succes van Action in de afgelopen jaren”, schrijft RetailTrends. Voor hij aan boord kwam bij Action deed hij al ervaring op bij Sainsbury’s en A.S. Watson. Het is nog niet duidelijk waar Hathway nu aan de slag gaat.

 

Met Hajji kiest Action voor een ervaren vervanger: zij is al meer dan twintig jaar in dienst bij Action, waar zij begon als vakkenvuller. De voorbije jaren was zij verantwoordelijk voor alle winkels in Europa, maar nu wordt ze commercieel directeur.

 

De taken van Hajji worden dan weer overgenomen door de Belg Bart Raeymaekers. Die heeft nu de leiding over de activiteiten van Action Frankrijk, dat onder zijn leiding groeide van 82 naar 337 vestigingen. Na de zomer wordt hij ook lid van de directie van Action. Raeymakers begon ooit als winkelmanager bij Carrefour en ging in 2012 aan de slag bij Action.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?