Veranderingen bij management Action | RetailDetail

Veranderingen bij management Action

Veranderingen bij management Action
Shutterstock

Aan de top van winkelketen Action vinden een paar verschuivingen plaats. Zo verlaat merchandisedirecteur Simon Hathway eind maart het bedrijf: hij wordt vervangen door Hajir Hajji, die haar taken doorspeelt aan Bart Raeymaekers.

 

Ervaren pion als vervanger

Hathway is al vijf jaar aan de slag bij Action en is er onder andere verantwoordelijk voor het uitbouwen van het aantal A-merken en de ontwikkeling van eigen merken. Hij heeft volgens de directie “een significante bijdrage geleverd aan de groei en het succes van Action in de afgelopen jaren”, schrijft RetailTrends. Voor hij aan boord kwam bij Action deed hij al ervaring op bij Sainsbury’s en A.S. Watson. Het is nog niet duidelijk waar Hathway nu aan de slag gaat.

 

Met Hajji kiest Action voor een ervaren vervanger: zij is al meer dan twintig jaar in dienst bij Action, waar zij begon als vakkenvuller. De voorbije jaren was zij verantwoordelijk voor alle winkels in Europa, maar nu wordt ze commercieel directeur.

 

De taken van Hajji worden dan weer overgenomen door de Belg Bart Raeymaekers. Die heeft nu de leiding over de activiteiten van Action Frankrijk, dat onder zijn leiding groeide van 82 naar 337 vestigingen. Na de zomer wordt hij ook lid van de directie van Action. Raeymakers begon ooit als winkelmanager bij Carrefour en ging in 2012 aan de slag bij Action.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Back to top