Verkoop V&D-merknaam wordt niet teruggedraaid | RetailDetail

Verkoop V&D-merknaam wordt niet teruggedraaid

Verkoop V&D-merknaam wordt niet teruggedraaid

De verkoop van de merknaam van V&D wordt door de rechter-commissaris niet teruggedraaid. Marc Vroom (nazaat van een oprichter van V&D) had dat geëist, omdat hij zelf ook aanspraak wilde maken op de merknaam.

Geen schuldeisers benaderen

Omdat de rechter-commissaris nu heeft geoordeeld dat er geen enkel probleem is met de verkoop van de merknaam, besluiten Vroom en zijn partner ondernemer Richard Otto om af te zien van hun poging om de merknaam te bemachtigen. De twee laten alvast weten dat ze zelf geen schuldeisers zullen benaderen, om zo toch nog de mogelijkheid te krijgen een bod te doen. Indien een schuldeiser zelf stappen wil ondernemen, dan willen ze eventueel wel nog een bod doen.

 

Vroom had eerder aangegeven dat zijn bod op de merknaam nooit serieus was genomen door de curatoren en dus eiste hij dat de verkoop ongedaan werd gemaakt, zodat het biedingsproces opnieuw kon worden voltrokken. De rechter-commissaris is echter van mening dat enkel schuldeisers bezwaar kunnen aantekenen tegen de verkoop.

 

“We hebben nog steeds weinig vertrouwen dat het biedingsproces op juiste wijze is verlopen, zoals dat curatoren zelf bepalen met wie ze wel of niet zaken willen doen”, zeggen Otto en Vroom in de verklaring. “Maar als de rechter-commissaris onze klacht volgens de wet niet hoeft te behandelen dan zullen we ons daarbij neer moeten leggen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.