Verkoop V&D-merknaam wordt niet teruggedraaid

Verkoop V&D-merknaam wordt niet teruggedraaid

De verkoop van de merknaam van V&D wordt door de rechter-commissaris niet teruggedraaid. Marc Vroom (nazaat van een oprichter van V&D) had dat geëist, omdat hij zelf ook aanspraak wilde maken op de merknaam.

Geen schuldeisers benaderen

Omdat de rechter-commissaris nu heeft geoordeeld dat er geen enkel probleem is met de verkoop van de merknaam, besluiten Vroom en zijn partner ondernemer Richard Otto om af te zien van hun poging om de merknaam te bemachtigen. De twee laten alvast weten dat ze zelf geen schuldeisers zullen benaderen, om zo toch nog de mogelijkheid te krijgen een bod te doen. Indien een schuldeiser zelf stappen wil ondernemen, dan willen ze eventueel wel nog een bod doen.

 

Vroom had eerder aangegeven dat zijn bod op de merknaam nooit serieus was genomen door de curatoren en dus eiste hij dat de verkoop ongedaan werd gemaakt, zodat het biedingsproces opnieuw kon worden voltrokken. De rechter-commissaris is echter van mening dat enkel schuldeisers bezwaar kunnen aantekenen tegen de verkoop.

 

“We hebben nog steeds weinig vertrouwen dat het biedingsproces op juiste wijze is verlopen, zoals dat curatoren zelf bepalen met wie ze wel of niet zaken willen doen”, zeggen Otto en Vroom in de verklaring. “Maar als de rechter-commissaris onze klacht volgens de wet niet hoeft te behandelen dan zullen we ons daarbij neer moeten leggen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top