Verkoop V&D-merknaam wordt niet teruggedraaid | RetailDetail

Verkoop V&D-merknaam wordt niet teruggedraaid

Verkoop V&D-merknaam wordt niet teruggedraaid

De verkoop van de merknaam van V&D wordt door de rechter-commissaris niet teruggedraaid. Marc Vroom (nazaat van een oprichter van V&D) had dat geëist, omdat hij zelf ook aanspraak wilde maken op de merknaam.

Geen schuldeisers benaderen

Omdat de rechter-commissaris nu heeft geoordeeld dat er geen enkel probleem is met de verkoop van de merknaam, besluiten Vroom en zijn partner ondernemer Richard Otto om af te zien van hun poging om de merknaam te bemachtigen. De twee laten alvast weten dat ze zelf geen schuldeisers zullen benaderen, om zo toch nog de mogelijkheid te krijgen een bod te doen. Indien een schuldeiser zelf stappen wil ondernemen, dan willen ze eventueel wel nog een bod doen.

 

Vroom had eerder aangegeven dat zijn bod op de merknaam nooit serieus was genomen door de curatoren en dus eiste hij dat de verkoop ongedaan werd gemaakt, zodat het biedingsproces opnieuw kon worden voltrokken. De rechter-commissaris is echter van mening dat enkel schuldeisers bezwaar kunnen aantekenen tegen de verkoop.

 

“We hebben nog steeds weinig vertrouwen dat het biedingsproces op juiste wijze is verlopen, zoals dat curatoren zelf bepalen met wie ze wel of niet zaken willen doen”, zeggen Otto en Vroom in de verklaring. “Maar als de rechter-commissaris onze klacht volgens de wet niet hoeft te behandelen dan zullen we ons daarbij neer moeten leggen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.