Vernieuwd City2 pakt uit met food en digitale beleving

City2

Na een ingrijpende renovatie is het Brusselse winkelcentrum City2 officieel heropend. Blikvangers in het vernieuwde concept: een volwaardige 'food court', nieuwe diensten en de grootste led-muur van de Benelux.

 

Vlot klantparcours

Met een oppervlakte van 34.000 m², verspreid over vier niveaus, is City2 het grootste winkelcentrum in het hart van Brussel. Hier komen jaarlijks meer dan dertien miljoen klanten over de vloer. Met de zopas afgeronde verbouwing wil eigenaar AG Real Estate van het winkelcentrum een ontmoetingsplaats maken waar handelaars en bezoekers samenkomen, kennis delen, zich ontspannen en amuseren.

 

De werken duurden bijna twintig maanden, maar al die tijd bleef het winkelcentrum open. Het klantparcours werd gestroomlijnd door de etalages te herschikken, wat de winkels ook een betere zichtbaarheid oplevert. Vanaf de ingang vanuit het metrostation of vanuit de Nieuwstraat ervaren shoppers een uitnodigende omgeving met een vlotte doorstroming. Natuurlijk licht is alomtegenwoordig dankzij de aanleg van een nieuw atrium en de renovatie van de twee bestaande atria.

 

Food en diensten

Courir, Du Pareil au Même, Eyes & More, Hairdis, Hans Anders, Jack & Jones, Kruidvat, Madame Coco, Only, Smizze en Sostrene Grene zijn enkele van de zestien nieuwe namen die hun opwachting maken in het gerenoveerde City2. Ook de al aanwezige retailers hebben echter van de gelegenheid gebruik gemaakt om hun concept te vernieuwen.

 

Een belangrijke rol is in het winkelcentrum weggelegd voor ‘EATS’, volgens de eigenaar de eerste échte ‘food court’ in België. Op een oppervlakte van meer dan 1.500 m² met ruim 400 zitplaatsen krijgen bezoekers hier de keuze uit wel twintig verschillende foodconcepten, waaronder Bägl, Can Tho, Copper Branch, Five Guys, Lasagne & Tiramisu, Libanoo, Mujgan en Wasabi Green.

 

Daarnaast biedt City2 een reeks vernieuwende diensten aan: de getrouwheidsapp Smile by City2, een City2 Gift Card, een partnerschap met Deliveroo en de digitale leverdienst Drop It, die alle aankopen van de klanten vanuit de partnerboetieks aflevert op een opgegeven adres in de negentien Brusselse gemeenten: thuis, op kantoor of in het hotel.

 

Ledmuur zorgt voor wow-ervaring

Voor een unieke winkelervaring zorgen ook twee imposante beeldschermen: het ene bekleedt de panoramische liftkooi en toont inspirerende films; het andere hangt op 12 meter hoogte tegen de muur van het zuidelijke atrium, op het niveau van de Botanique. Dit Samsung-ledscherm van wel 44 m² is een technologisch juweeltje en op dit ogenblik het grootste van de Benelux. Het werd geïnstalleerd door DOBIT, specialist in digitale winkelbeleving.

 

"De stopping power van een ledwall ligt vele malen hoger dan een klassiek beeldscherm, net omdat je met led écht all the way kan gaan", zegt Tomas De Fré, productspecialist bij DOBIT. "Een ledwall is bovendien modulair, waardoor je niet beperkt wordt qua afmeting. De panelen laten toe om een oppervlak te bouwen net zo groot als jij in gedachten hebt. Een echte ‘wow’ factor waarmee je gegarandeerd meer beleving in je winkel brengt."