Verschillende winkelketens sluiten deuren in Brussel na aanslagen | RetailDetail

Verschillende winkelketens sluiten deuren in Brussel na aanslagen

Verschillende winkelketens sluiten deuren in Brussel na aanslagen

Verschillende winkelketens hebben besloten om hun filialen in Brussel te sluiten, na de terreuraanslagen in Brussel. Onder andere Lidl, Carrefour en Ikea sluiten heel wat van hun winkels in de regio.

Extra veiligheidsmaatregelen

Zo sluit Lidl vijftien winkels in de regio Brussel en Vilvoorde, terwijl achttien filialen van Carrefour de deuren hebben gesloten (vooral winkels van Carrefour Express, gelegen nabij metrostations). Ikea heeft dan weer zijn woonwinkels in Zaventem en Anderlecht gesloten, net als hun klantendienst. Bij Delhaize zijn negen winkels gesloten, terwijl bij andere winkels extra veiligheidsmaatregelen worden genomen. “Als het kan laten we onze winkels open, zodat mensen hun boodschappen kunnen doen”, zegt woordvoerder Roel Dekelver aan De Tijd.

 

Bij de banken Belfius en BNP Paribas zijn de agentschappen in Brussel ook gesloten. Enkel klanten die een afspraak hebben of aanbellen krijgen toegang tot de kantoren. Bij BNP Paribas vragen ze tevens iedereen die al op het hoofdkantoor is, om binnen te blijven, terwijl andere werknemers worden gevraagd thuis te blijven.

 

Ook de fabriek van Audi in Vorst zal na de middag worden stilgelegd. “Wegens de actuele situatie in Brussel werd de namiddagploeg geschrapt. We vragen aan onze medewerkers om dinsdag niet naar de fabriek te komen”, aldus Thomas Neuhaus, algemeen directeur HR bij Audi Brussels, aan het persbureau Belga.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top