VidaXL stelt marktplaats open voor andere verkopers | RetailDetail

VidaXL stelt marktplaats open voor andere verkopers

VidaXL stelt marktplaats open voor andere verkopers

VidaXL stelt haar marktplaats open voor andere online verkopers in home & garden. Het bedrijf uit Venray verkoopt zelf eigen merkproducten in dit segment. 

 

Ook andere producten

VidaXL geeft andere online bedrijven met het verbreden van het aanbod op de marktplaats de mogelijkheid om vanuit hun eigen voorraad producten aan te bieden. Het toevoegen van producten gebeurt beperkt en omvat momenteel ongeveer 3 tot 4 procent van het assortiment.

 

De onderneming biedt haar aanbod zelf eveneens aan op internationale online platforms, zoals onder andere Amazon, Bol.com, eBay, Neckermann.com, La Redoute en Rakuten. Het online warenhuis brengt een breed assortiment in de categorieën huis, tuin, garage, doe-het-zelf en kleding. Het merendeel van de producten wordt onder eigen naam geproduceerd en verkocht.

 

VidaXL levert vanuit Venray naar alle Europese landen en naar onder meer Australië en de Verenigde Staten, waar het sinds kort actief is. Vorig jaar behaalde het bedrijf een omzet van ruim 100 miljoen euro. Voor dit jaar wordt een een omzetgroei van 44 procent verwacht.

 

VidaXL was overigens de enige Nederlandse kanshebber voor de Entrepreneurial Award op de European Ecommerce Awards, maar viel buiten de prijzen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met zowel consumenten als inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Go Sport ontvouwt grootse internationale plannen

22/02/2018

De Franse sportretailer Go Sport, in ons land actief met twaalf winkels, koestert ambitieuze expansieplannen. Binnen Europa worden Spanje en Polen de speerpunten, daarbuiten zet de groep in op Marokko en India.

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Back to top