Waarom ook RetailDetail een betaalmuur introduceert

Betaalmuur

Tot nu toe waren alle artikels op de websites van RetailDetail gratis voor iedereen. Dat verandert vanaf 2 september. Met een betaalmuur willen we meer dan ooit onze kwaliteitsgarantie waarmaken.

 

Wat verandert er?

Vanaf 2 september zie je dat een aantal artikels op de RetailDetail-websites gemarkeerd worden met een ‘Plus’-logo. Deze artikels zullen niet langer gratis te lezen zijn voor iedereen: ze worden gereserveerd voor betalende abonnees.

 

Waarom een betaalmuur?

Het korte antwoord is: koken kost geld. RetailDetail wil in staat blijven om kwaliteit te brengen. Onze journalisten werken niet gratis. Met een advertentiemarkt in vrije val zoeken uitgevers andere bronnen van inkomsten. Je vindt intussen geen enkele online krant meer zonder betaalmuur, en ook alle toonaangevende vakbladen in onze buurlanden hebben de stap gezet. Het is de logica zelve en het geeft ons de middelen om nog betere informatie te publiceren.

 

Welke artikels worden betalend?

Met maandelijks meer dan 250.000 unieke bezoekers is RetaiDetail nog steeds dé leidende, meest actuele en complete informatiebron voor elke retailprofessional. Korte nieuwsberichten blijven gratis. 'Plus'-artikels, waar meer journalistieke arbeid in kruipt, gaan achter slot. Daarbij denken we aan exclusieve primeurs, interviews, duiding en analyse, langere reportages of onderzoek. Ook de artikels uit de printuitgaven RetailDetail Magazine en RetailDetail Food worden betalend.

 

Hoe werkt de betaalmuur van RetailDetail?

Wanneer je op een Plus-artikel klikt, krijg je het verzoek om een account aan te maken. Die registratie geeft recht op vijf gratis Plus-artikels per maand. Wie onbeperkte toegang wil tot alle Plus-artikels, neemt een betalend abonnement.

 

Uit welke abonnementsformules kan ik kiezen?

Er zijn drie betalende formules: Compact (enkel online), Super (online + print) en Hyper (online + print + 1 gratis ticket voor een RetailDetail event). Ze lopen over een volledig jaar. Je kan abonneren als particulier of als bedrijf. Bedrijven kunnen een voordelig groepsabonnement nemen voor hun medewerkers. Meer gedetailleerde informatie over de abonnementsformules vind je hier.