Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar | RetailDetail

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar
Foto: Wehkamp

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

 

"Niemand kan in zijn eentje in alles het beste zijn"

Wehkamp zal door de samenwerking voor het volledige assortiment elektronica en huishoudelijke apparaten’voortaan beroep doen op BCC, terwijl het fulfilmentproces ook voor BCC compleet via Wehkamp zal verlopen. De samenwerking gaat eind oktober van start en binnen een jaar moeten alle activiteiten en services zijn geïmplementeerd. Op termijn moeten klanten van beide bedrijven gebruik kunnen maken van elkaars serviceproposities, zoals installatie, reparatie, betaaloplossingen, bezorgservices, maar ook van de fysieke locaties van BCC voor beide klantgroepen. Op die manier krijgen beide formules ook een omnichannelpoot.

 

“Klanten van beide retailers krijgen zo het beste van twee werelden: nog meer service en een breder assortiment”, klinkt het in een gezamenlijk persbericht. Met de samenwerking willen de retailers een sterkere positie in een concurrerende markt krijgen. BCC ging in september vorig jaar ook al een partnership aan met Bol.com.

 

Naar een gebundelde omnichannel-propositie

BCC-topman Herman Bramer is “heel blij met deze samenwerking met Wehkamp, die volledig past in onze visie op hoe retail en de elektronicamarkt zich ontwikkelen. Wij geloven in samenwerking en partnerships, niemand kan in zijn eentje in alles het beste zijn. Met de eerste stap ontsluiten we ons assortiment voor de Wehkamp-klant, op termijn bundelen we onze netwerken en services tot een unieke propositie.”

 

Voor Wehkamp maakt de samenwerking deel uit van de verdere groeistrategie van de formule, zegt CEO Piet Coelewij: “Wij richten ons vooral op mode, wonen, beauty en baby/kids, daar zijn we ontzettend goed in. Voor alle andere categorieën, die relevant zijn voor gezinnen, investeren we in partnerships. Als bijvoorbeeld in dit geval de wasmachine het plotseling niet meer doet, willen we die natuurlijk ook aan onze klanten kunnen blijven bieden, want bij gezinnen is de wasmand altijd vol.”


Steeds meer retailers begrijpen dat ze het niet langer alleen kunnen en sluiten strategische partnerships. Zo raakte deze week nog bekend dat supermarktgroepen Carrefour en Tesco samen gaan inkopen, en ook Auchan, Casino, Schiever en Metro starten een inkoopgroepering

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.

Alibaba-topman en premier Michel bespreken investering in Luik

04/07/2018

Jack Ma, oprichter en voorzitter van de Chinese internetreus Alibaba, heeft een mogelijke investering in Luik besproken met premier Charles Michel. Na afloop was Ma vaag, Michel legt de bal bij het bedrijf.