Wehkamp krijgt dertig procent retour | RetailDetail

Wehkamp krijgt dertig procent retour

Wehkamp krijgt dertig procent retour

Wehkamp krijgt van de ongeveer tweehonderdduizend artikelen die het bedrijf iedere dag verzendt zo’n zestigduizend producten binnen veertien dagen retour, dat is zowat dertig procent.

 

Vooral modebestellingen komen retour

Vooral bestellingen van modeartikelen worden teruggestuurd, zei programmadirecteur Andries van Daalen van RFS Holland Holding, de moedermaatschappij van het online warenhuisconcern, op Logistiek & E-commerce.

 

Eerder meldde Wehkamp dat veertig procent van de modebestellingen terugkomt en dat het bedrijf retournerende klanten doorgaans gelijk geeft. "Retouren vormen een apart onderdeel van onze totale logistiek, waarbij we ervoor zorgen dat het in rekening gebrachte bedrag binnen een week is gecrediteerd bij de consument", meldde hij aan Logistiek.

 

Locatie uitbreiden is mogelijk

Het volautomatische 56.000 m² grote distributiecentrum in Zwolle, dat sinds februari volledig operationeel is, telt op dit moment 300.000 verschillende eenheden op voorraad. De locatie verwerkt momenteel 32 miljoen orders op jaarbasis, maar dit aantal kan toenemen tot 74 miljoen orders als de uitbreiding naar een terrein van drie hectare naast het distributiecentrum wordt gerealiseerd. Wanneer een verdere uitbreiding plaatsvindt maakt de programmadirecteur niet bekend.

 

"Door in het huidige shuttlesysteem extra gangen in gebruik te nemen, kunnen we de capaciteit met 17 procent laten stijgen. Bestellingen zijn binnen een half uur verzendklaar, mede dankzij dit systeem waarbij geautomatiseerde shuttletreintjes bestelde artikelen uit het opslagsysteem halen. Ook kunnen we op zaterdag gaan werken en 24/7-diensten gaan draaien", aldus Van Daalen over andere uitbreidingsmogelijkheden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Brugge bindt strijd aan met toeristenwinkeltjes

21/02/2018

Als het van het Brugse Open VLD Plus afhangt, komt er een verbod op nieuwe winkeltjes die mikken op toeristen in de binnenstad. Brugge zou zo een voorbeeld nemen aan Amsterdam.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Back to top