Wehkamp krijgt dertig procent retour | RetailDetail

Wehkamp krijgt dertig procent retour

Wehkamp krijgt dertig procent retour

Wehkamp krijgt van de ongeveer tweehonderdduizend artikelen die het bedrijf iedere dag verzendt zo’n zestigduizend producten binnen veertien dagen retour, dat is zowat dertig procent.

 

Vooral modebestellingen komen retour

Vooral bestellingen van modeartikelen worden teruggestuurd, zei programmadirecteur Andries van Daalen van RFS Holland Holding, de moedermaatschappij van het online warenhuisconcern, op Logistiek & E-commerce.

 

Eerder meldde Wehkamp dat veertig procent van de modebestellingen terugkomt en dat het bedrijf retournerende klanten doorgaans gelijk geeft. "Retouren vormen een apart onderdeel van onze totale logistiek, waarbij we ervoor zorgen dat het in rekening gebrachte bedrag binnen een week is gecrediteerd bij de consument", meldde hij aan Logistiek.

 

Locatie uitbreiden is mogelijk

Het volautomatische 56.000 m² grote distributiecentrum in Zwolle, dat sinds februari volledig operationeel is, telt op dit moment 300.000 verschillende eenheden op voorraad. De locatie verwerkt momenteel 32 miljoen orders op jaarbasis, maar dit aantal kan toenemen tot 74 miljoen orders als de uitbreiding naar een terrein van drie hectare naast het distributiecentrum wordt gerealiseerd. Wanneer een verdere uitbreiding plaatsvindt maakt de programmadirecteur niet bekend.

 

"Door in het huidige shuttlesysteem extra gangen in gebruik te nemen, kunnen we de capaciteit met 17 procent laten stijgen. Bestellingen zijn binnen een half uur verzendklaar, mede dankzij dit systeem waarbij geautomatiseerde shuttletreintjes bestelde artikelen uit het opslagsysteem halen. Ook kunnen we op zaterdag gaan werken en 24/7-diensten gaan draaien", aldus Van Daalen over andere uitbreidingsmogelijkheden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?