Wehkamp krijgt dertig procent retour

Wehkamp krijgt dertig procent retour

Wehkamp krijgt van de ongeveer tweehonderdduizend artikelen die het bedrijf iedere dag verzendt zo’n zestigduizend producten binnen veertien dagen retour, dat is zowat dertig procent.

 

Vooral modebestellingen komen retour

Vooral bestellingen van modeartikelen worden teruggestuurd, zei programmadirecteur Andries van Daalen van RFS Holland Holding, de moedermaatschappij van het online warenhuisconcern, op Logistiek & E-commerce.

 

Eerder meldde Wehkamp dat veertig procent van de modebestellingen terugkomt en dat het bedrijf retournerende klanten doorgaans gelijk geeft. "Retouren vormen een apart onderdeel van onze totale logistiek, waarbij we ervoor zorgen dat het in rekening gebrachte bedrag binnen een week is gecrediteerd bij de consument", meldde hij aan Logistiek.

 

Locatie uitbreiden is mogelijk

Het volautomatische 56.000 m² grote distributiecentrum in Zwolle, dat sinds februari volledig operationeel is, telt op dit moment 300.000 verschillende eenheden op voorraad. De locatie verwerkt momenteel 32 miljoen orders op jaarbasis, maar dit aantal kan toenemen tot 74 miljoen orders als de uitbreiding naar een terrein van drie hectare naast het distributiecentrum wordt gerealiseerd. Wanneer een verdere uitbreiding plaatsvindt maakt de programmadirecteur niet bekend.

 

"Door in het huidige shuttlesysteem extra gangen in gebruik te nemen, kunnen we de capaciteit met 17 procent laten stijgen. Bestellingen zijn binnen een half uur verzendklaar, mede dankzij dit systeem waarbij geautomatiseerde shuttletreintjes bestelde artikelen uit het opslagsysteem halen. Ook kunnen we op zaterdag gaan werken en 24/7-diensten gaan draaien", aldus Van Daalen over andere uitbreidingsmogelijkheden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Back to top