Wie wordt opvolger Carrefour Les Grands Prés?

Wie wordt opvolger Carrefour Les Grands Prés?

De strijd om de Mercuriusprijs kan herbeginnen: Comeos gaat weer op zoek naar het winkelconcept van het jaar en roept handelaars op om hun kandidatuur in te dienen. In oktober weten we wie de prestigieuze prijs wint.

Prestigeprijs

Vorig jaar won Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés het Mercuriusbeeldje: in Bergen experimenteerde Carrefour met nieuwe toepassingen in een hypermarkt, en dat vond de jury bijzonder geslaagd. De tweede prijs was voor Júttu, het nieuwe concept van A.S. Adventure. De Connections Travel Stores werden bekroond met de derde plaats.

 

De Mercuriusprijs is geen geldprijs, maar is wel prestigieus omdat de bekendste retailexperts van dit land de concepten beoordelen en via ‘mysteryshopping’ hun uiteindelijke keuze bepalen. Voor het personeel van het winnende concept is de prijs een echte erkenning en een geweldige boost om door te zetten en het concept verder uit te rollen.

 

Retailexperts kiezen de winnaar

Comeos kiest het winkelconcept van het jaar niet zelf, maar doet hiervoor een beroep op zeven retailexperts. Claude Boffa, academisch directeur van het Solvay Retail Management Programme, leidt als juryvoorzitter alles in goede banen. Benjamin Wayens (docent geomarketing ULB) is dit jaar nieuw in de jury.  

 

Samen met professoren Gino Van Ossel (professor retail en trade marketing bij Vlerick Business School) en Malaika Brengman (professor marketing & consumer behavior VUB), Katelijn Quartier (academisch directeur Retail Design Lab), Stefan Van Rompaey (hoofdredacteur RetailDetail) en Silvie Vanhout (The Retail Academy) selecteren ze tien laureaten uit de ingezonden dossiers. Tijdens een spetterende prijsuitreiking op 25 oktober maakt Comeos de winnaar bekend.

 

 

Handelaars die een dossier willen inzenden, kunnen dit nog tot 6 juni via het inschrijvingsformulier op www.mercuriusprijs.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Shoptalk Europe maakt agenda bekend en geeft tickets weg

23/05/2017

(publireportage) De beurs Shoptalk Europe, die van 9 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, heeft naast haar agenda ook een programma bekendgemaakt waarmee retailers gratis kaarten en een deelname in de reiskosten kunnen krijgen.

Hema Schilde als eerste in nieuw jasje

23/05/2017

De vestiging van Hema in Schilde is de eerste Belgische winkel die in een nieuw jasje is gestoken en voortaan volgens het nieuwe concept van de keten werkt. Dit jaar moeten er nog zeventig winkels vernieuwd worden.

Pieter Malfliet versterkt RetailDetail

23/05/2017

Het team van RetailDetail blijft groeien: deze week haalden we opnieuw een jonge kracht aan boord. Sinds maandag 22 mei werkt Pieter Malfliet bij RetailDetail als Event & Partnerships Manager.

Zo vinden merken en foodbloggers elkaar

19/05/2017

FMCG-merken onderhouden graag relaties met creatieve foodbloggers, maar de samenwerking wordt wat minder vrijblijvend. Van een sympathieke hobby groeien sommige blogs uit tot een bron van inkomsten. Toch blijft passie de motor.

Carrefour lanceert webshop voor non-food

19/05/2017

Carrefour heeft een nieuwe webshop opgericht, waar het meer dan 15.000 non-foodproducten verkoopt. Op de webshop wordt het permanente assortiment uit de winkels verkocht, maar er zijn ook exclusieve online aanbiedingen.

Back to top