Wie wordt opvolger Carrefour Les Grands Prés?

Wie wordt opvolger Carrefour Les Grands Prés?

De strijd om de Mercuriusprijs kan herbeginnen: Comeos gaat weer op zoek naar het winkelconcept van het jaar en roept handelaars op om hun kandidatuur in te dienen. In oktober weten we wie de prestigieuze prijs wint.

Prestigeprijs

Vorig jaar won Hypermarkt Carrefour Mons Les Grands Prés het Mercuriusbeeldje: in Bergen experimenteerde Carrefour met nieuwe toepassingen in een hypermarkt, en dat vond de jury bijzonder geslaagd. De tweede prijs was voor Júttu, het nieuwe concept van A.S. Adventure. De Connections Travel Stores werden bekroond met de derde plaats.

 

De Mercuriusprijs is geen geldprijs, maar is wel prestigieus omdat de bekendste retailexperts van dit land de concepten beoordelen en via ‘mysteryshopping’ hun uiteindelijke keuze bepalen. Voor het personeel van het winnende concept is de prijs een echte erkenning en een geweldige boost om door te zetten en het concept verder uit te rollen.

 

Retailexperts kiezen de winnaar

Comeos kiest het winkelconcept van het jaar niet zelf, maar doet hiervoor een beroep op zeven retailexperts. Claude Boffa, academisch directeur van het Solvay Retail Management Programme, leidt als juryvoorzitter alles in goede banen. Benjamin Wayens (docent geomarketing ULB) is dit jaar nieuw in de jury.  

 

Samen met professoren Gino Van Ossel (professor retail en trade marketing bij Vlerick Business School) en Malaika Brengman (professor marketing & consumer behavior VUB), Katelijn Quartier (academisch directeur Retail Design Lab), Stefan Van Rompaey (hoofdredacteur RetailDetail) en Silvie Vanhout (The Retail Academy) selecteren ze tien laureaten uit de ingezonden dossiers. Tijdens een spetterende prijsuitreiking op 25 oktober maakt Comeos de winnaar bekend.

 

 

Handelaars die een dossier willen inzenden, kunnen dit nog tot 6 juni via het inschrijvingsformulier op www.mercuriusprijs.be.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op z’n kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Back to top