Winkelcentrum Zuidplein Rotterdam krijgt renovatie | RetailDetail

Winkelcentrum Zuidplein Rotterdam krijgt renovatie

Winkelcentrum Zuidplein Rotterdam krijgt renovatie

Het gebied Hart van Zuid in Rotterdam Zuid rond winkelcentrum Zuidplein en Ahoy gaat volledig op de schop. Winkelcentrum Zuidplein krijgt met moderne gevels een aantrekkelijker uitstraling en wordt uitgebreid met winkels voor dagelijkse boodschappen.

Aanbod regelmatige aankopen vergroten

Met de uitbreiding van de winkels moet de looproute van winkelcentrum Zuidplein verbeteren en prettiger worden. Verder wil het winkelcentrum de positie in het Hart van Zuid versterken met een groter aanbod voor regelmatige aankopen en meer sfeer en beleving. Samen met een groot modeaanbod wil het winkelcentrum meer inwoners uit heel Rotterdam Zuid trekken.

 

De gemeente Rotterdam wil alvast ruim 200 miljoen investeren in het vernieuwen van Hart van Zuid. De renovatie gaat enkele jaren in beslag nemen, maar hoe lang de herinrichting van het stadsdeel precies gaat duren is niet bekend.

 

Zuidplein alternatief voor Centrum

Het Rotterdamse winkelcentrum krijgt aan de zijde van de Gooilandsingel een nieuwe hoofdentree met een trap. Ook aan de oostzijde aan het Motorstraatgebied wordt de entree naar het winkelcentrum toegankelijker. De nieuwe entrees verbinden de Gooilandsingel vanuit het oosten en vanuit het westen met de omliggende stadswijken.

 

Het winkelcentrum dient zelf ook als looproute, vanwege de aansluiting op het metrostation en het busstation. Reizigers kunnen deze route de gehele dag gebruiken om vanaf het Motorstraatgebied naar het metrostation te gaan. Deze route blijft open tot de laatste tram, ook na sluitingstijd van Zuidplein.

 

Het winkelcentrum wil zich kan door de goede bereikbaarheid en voldoende parkeervoorzieningen profileren als een aantrekkelijk alternatief voor een bezoek aan Rotterdam-Centrum, maar ook als bestemming voor bezoekers van voorzieningen in de directe omgeving. In het stadsdeel wonen ongeveer 200.000 mensen.

 

Het 44 jaar oude winkelcentrum was destijds een van de eerste overdekte winkelcentra van Nederland, en is nu een drukbezocht winkelcentrum met 165 winkels en jaarlijks tien miljoen bezoekers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top