Winkelcentrum Zuidplein Rotterdam krijgt renovatie | RetailDetail

Winkelcentrum Zuidplein Rotterdam krijgt renovatie

Winkelcentrum Zuidplein Rotterdam krijgt renovatie

Het gebied Hart van Zuid in Rotterdam Zuid rond winkelcentrum Zuidplein en Ahoy gaat volledig op de schop. Winkelcentrum Zuidplein krijgt met moderne gevels een aantrekkelijker uitstraling en wordt uitgebreid met winkels voor dagelijkse boodschappen.

Aanbod regelmatige aankopen vergroten

Met de uitbreiding van de winkels moet de looproute van winkelcentrum Zuidplein verbeteren en prettiger worden. Verder wil het winkelcentrum de positie in het Hart van Zuid versterken met een groter aanbod voor regelmatige aankopen en meer sfeer en beleving. Samen met een groot modeaanbod wil het winkelcentrum meer inwoners uit heel Rotterdam Zuid trekken.

 

De gemeente Rotterdam wil alvast ruim 200 miljoen investeren in het vernieuwen van Hart van Zuid. De renovatie gaat enkele jaren in beslag nemen, maar hoe lang de herinrichting van het stadsdeel precies gaat duren is niet bekend.

 

Zuidplein alternatief voor Centrum

Het Rotterdamse winkelcentrum krijgt aan de zijde van de Gooilandsingel een nieuwe hoofdentree met een trap. Ook aan de oostzijde aan het Motorstraatgebied wordt de entree naar het winkelcentrum toegankelijker. De nieuwe entrees verbinden de Gooilandsingel vanuit het oosten en vanuit het westen met de omliggende stadswijken.

 

Het winkelcentrum dient zelf ook als looproute, vanwege de aansluiting op het metrostation en het busstation. Reizigers kunnen deze route de gehele dag gebruiken om vanaf het Motorstraatgebied naar het metrostation te gaan. Deze route blijft open tot de laatste tram, ook na sluitingstijd van Zuidplein.

 

Het winkelcentrum wil zich kan door de goede bereikbaarheid en voldoende parkeervoorzieningen profileren als een aantrekkelijk alternatief voor een bezoek aan Rotterdam-Centrum, maar ook als bestemming voor bezoekers van voorzieningen in de directe omgeving. In het stadsdeel wonen ongeveer 200.000 mensen.

 

Het 44 jaar oude winkelcentrum was destijds een van de eerste overdekte winkelcentra van Nederland, en is nu een drukbezocht winkelcentrum met 165 winkels en jaarlijks tien miljoen bezoekers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.