Winkelcentrum Zuidplein Rotterdam krijgt renovatie

Winkelcentrum Zuidplein Rotterdam krijgt renovatie

Het gebied Hart van Zuid in Rotterdam Zuid rond winkelcentrum Zuidplein en Ahoy gaat volledig op de schop. Winkelcentrum Zuidplein krijgt met moderne gevels een aantrekkelijker uitstraling en wordt uitgebreid met winkels voor dagelijkse boodschappen.

Aanbod regelmatige aankopen vergroten

Met de uitbreiding van de winkels moet de looproute van winkelcentrum Zuidplein verbeteren en prettiger worden. Verder wil het winkelcentrum de positie in het Hart van Zuid versterken met een groter aanbod voor regelmatige aankopen en meer sfeer en beleving. Samen met een groot modeaanbod wil het winkelcentrum meer inwoners uit heel Rotterdam Zuid trekken.

 

De gemeente Rotterdam wil alvast ruim 200 miljoen investeren in het vernieuwen van Hart van Zuid. De renovatie gaat enkele jaren in beslag nemen, maar hoe lang de herinrichting van het stadsdeel precies gaat duren is niet bekend.

 

Zuidplein alternatief voor Centrum

Het Rotterdamse winkelcentrum krijgt aan de zijde van de Gooilandsingel een nieuwe hoofdentree met een trap. Ook aan de oostzijde aan het Motorstraatgebied wordt de entree naar het winkelcentrum toegankelijker. De nieuwe entrees verbinden de Gooilandsingel vanuit het oosten en vanuit het westen met de omliggende stadswijken.

 

Het winkelcentrum dient zelf ook als looproute, vanwege de aansluiting op het metrostation en het busstation. Reizigers kunnen deze route de gehele dag gebruiken om vanaf het Motorstraatgebied naar het metrostation te gaan. Deze route blijft open tot de laatste tram, ook na sluitingstijd van Zuidplein.

 

Het winkelcentrum wil zich kan door de goede bereikbaarheid en voldoende parkeervoorzieningen profileren als een aantrekkelijk alternatief voor een bezoek aan Rotterdam-Centrum, maar ook als bestemming voor bezoekers van voorzieningen in de directe omgeving. In het stadsdeel wonen ongeveer 200.000 mensen.

 

Het 44 jaar oude winkelcentrum was destijds een van de eerste overdekte winkelcentra van Nederland, en is nu een drukbezocht winkelcentrum met 165 winkels en jaarlijks tien miljoen bezoekers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Unibail-Rodamco neemt sectorgenoot Westfield over

12/12/2017

Unibail-Rodamco neemt concurrent Westfield over voor 21 miljard euro. Het Frans-Nederlandse vastgoedbedrijf krijgt zo 35 nieuwe winkelcentra in handen, waarvan 33 in de Verenigde Staten, en wordt zo het grootste vastgoedbedrijf ter wereld.

Nieuwe CEO moet Fiets! volgende fase inleiden

12/12/2017

Fietsenketen Fiets! heeft een nieuwe CEO, die de keten terug op het juiste spoor moet zetten na een moeilijk jaar waarin oprichter Hendrik Winkelmans meer naar de achtergrond verdween.

De pioniersrol van merchandisingketen Shop For Geek

11/12/2017

Een mok van Game of Thrones, een paraplu van Harry Potter, een T-shirt van Assassin’s Creed? Die vind je bij Shop For Geek, de eerste Belgische winkelketen voor merchandisingartikelen. De franchiseformule opende al tien winkels en heeft ambitie. 

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

11/12/2017

Enkele maanden na de lancering hebben al meer dan 100 warenhuizen zich aangesloten bij Stockspots, het online platform waar bedrijven op een eenvoudige manier tijdelijk ruimte kunnen huren.

Back to top