Winst horlogemaker Swatch gehalveerd | RetailDetail

Winst horlogemaker Swatch gehalveerd

Winst horlogemaker Swatch gehalveerd

De Zwitserse horlogemaker Swatch heeft het voorbije jaar bijna de helft minder winst gemaakt dan een jaar eerder. Ook de omzet daalde met 11%, al veerde het bedrijf op het einde van het jaar wel stilaan terug op.

Vooruitgang in China

De omzet van Swatch, dat ook het moederbedrijf is van merken als Omega en Longines, daalde in 2016 met 11% naar 75,5 miljard Zwitserse frank (71 miljard euro). De nettowinst kreeg zelfs een klap van 47% en kwam uit op 593 miljoen Zwitserse frank (550 miljoen euro). Daarmee kon Swatch ook niet voldoen aan de verwachtingen van de analisten.

 

Op het einde van 2016 leek Swatch wel op te veren, vooral dan in China:“De maanden november, december en januari toonden een mooie groei in de verkoop van juwelen en horloges, vooral dan in China”, zegt de groep in een persbericht. Op basis van die drie maanden verwacht Swatch dan ook een omzetgroei in 2017.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.