Winst horlogemaker Swatch gehalveerd | RetailDetail

Winst horlogemaker Swatch gehalveerd

Winst horlogemaker Swatch gehalveerd

De Zwitserse horlogemaker Swatch heeft het voorbije jaar bijna de helft minder winst gemaakt dan een jaar eerder. Ook de omzet daalde met 11%, al veerde het bedrijf op het einde van het jaar wel stilaan terug op.

Vooruitgang in China

De omzet van Swatch, dat ook het moederbedrijf is van merken als Omega en Longines, daalde in 2016 met 11% naar 75,5 miljard Zwitserse frank (71 miljard euro). De nettowinst kreeg zelfs een klap van 47% en kwam uit op 593 miljoen Zwitserse frank (550 miljoen euro). Daarmee kon Swatch ook niet voldoen aan de verwachtingen van de analisten.

 

Op het einde van 2016 leek Swatch wel op te veren, vooral dan in China:“De maanden november, december en januari toonden een mooie groei in de verkoop van juwelen en horloges, vooral dan in China”, zegt de groep in een persbericht. Op basis van die drie maanden verwacht Swatch dan ook een omzetgroei in 2017.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%).