Wish opent Europees hoofdkantoor in Amsterdam

Wish opent Europees hoofdkantoor in Amsterdam

Shoppingapp Wish maakt werk van een Europees hoofdkantoor in Amsterdam. Door ook in Europa aanwezig te zijn, wil het bedrijfje vooral meer lokale handelaars aantrekken om ook op het platform te verkopen.

5 miljoen bezoekers per dag

“Vorige week maandag kreeg ik de sleutel van ons kantoor in Wework in Amsterdam. Ik ben nu personeel aan het werven om de Europese activiteiten op te starten. Vermoedelijk hebben we eind dit jaar een eigen kantoor”, zegt topvrouw Sarah Hughes daarover aan Emerce.

 

Tegen het einde van deze zomer moeten er al een zestal mensen aan de slag zijn in Amsterdam en voor het einde van het jaar moet dat aantal nog verdubbeld worden. Die werknemers krijgen vooral de taak om Europese handelaars aan te trekken of om er voor te zorgen dat hun omzet via de app stijgt. Momenteel zijn het vooral Chinese handelaars die al de weg hebben gevonden naar de app, en daar tegen bijzonder lage prijzen hun producten aanbieden.

 

Een grote Europese marketingcampagne zal er alvast niet komen, want Wish zegt in Europa en Amerika al de nummer één te zijn op vlak van m-commerce. Dat doet het door te mikken op een andere doelgroep dan concurrenten als Zalando, AliExpress en Amazon. “We hebben een jongere doelgroep, want spreken meer de millennials aan.”

 

Wish zegt dat het dagelijks vijf miljoen bezoekers over de vloer krijgt en dat het een miljoen orders verwerkt. Iedere dag komen er 250.000 nieuwe geregistreerde gebruikers bij, waarbij 60 procent van de gebruikers vrouwelijk is. Wish wist verspreid over zes investeringsronden al 1,1 miljard dollar (net geen miljard euro) binnen te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top