Wish opent Europees hoofdkantoor in Amsterdam

Wish opent Europees hoofdkantoor in Amsterdam

Shoppingapp Wish maakt werk van een Europees hoofdkantoor in Amsterdam. Door ook in Europa aanwezig te zijn, wil het bedrijfje vooral meer lokale handelaars aantrekken om ook op het platform te verkopen.

5 miljoen bezoekers per dag

“Vorige week maandag kreeg ik de sleutel van ons kantoor in Wework in Amsterdam. Ik ben nu personeel aan het werven om de Europese activiteiten op te starten. Vermoedelijk hebben we eind dit jaar een eigen kantoor”, zegt topvrouw Sarah Hughes daarover aan Emerce.

 

Tegen het einde van deze zomer moeten er al een zestal mensen aan de slag zijn in Amsterdam en voor het einde van het jaar moet dat aantal nog verdubbeld worden. Die werknemers krijgen vooral de taak om Europese handelaars aan te trekken of om er voor te zorgen dat hun omzet via de app stijgt. Momenteel zijn het vooral Chinese handelaars die al de weg hebben gevonden naar de app, en daar tegen bijzonder lage prijzen hun producten aanbieden.

 

Een grote Europese marketingcampagne zal er alvast niet komen, want Wish zegt in Europa en Amerika al de nummer één te zijn op vlak van m-commerce. Dat doet het door te mikken op een andere doelgroep dan concurrenten als Zalando, AliExpress en Amazon. “We hebben een jongere doelgroep, want spreken meer de millennials aan.”

 

Wish zegt dat het dagelijks vijf miljoen bezoekers over de vloer krijgt en dat het een miljoen orders verwerkt. Iedere dag komen er 250.000 nieuwe geregistreerde gebruikers bij, waarbij 60 procent van de gebruikers vrouwelijk is. Wish wist verspreid over zes investeringsronden al 1,1 miljard dollar (net geen miljard euro) binnen te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top