Amsterdam krijgt Europees hoofdkantoor Wish | RetailDetail

Wish opent Europees hoofdkantoor in Amsterdam

Wish opent Europees hoofdkantoor in Amsterdam

Shoppingapp Wish maakt werk van een Europees hoofdkantoor in Amsterdam. Door ook in Europa aanwezig te zijn, wil het bedrijfje vooral meer lokale handelaars aantrekken om ook op het platform te verkopen.

5 miljoen bezoekers per dag

“Vorige week maandag kreeg ik de sleutel van ons kantoor in Wework in Amsterdam. Ik ben nu personeel aan het werven om de Europese activiteiten op te starten. Vermoedelijk hebben we eind dit jaar een eigen kantoor”, zegt topvrouw Sarah Hughes daarover aan Emerce.

 

Tegen het einde van deze zomer moeten er al een zestal mensen aan de slag zijn in Amsterdam en voor het einde van het jaar moet dat aantal nog verdubbeld worden. Die werknemers krijgen vooral de taak om Europese handelaars aan te trekken of om er voor te zorgen dat hun omzet via de app stijgt. Momenteel zijn het vooral Chinese handelaars die al de weg hebben gevonden naar de app, en daar tegen bijzonder lage prijzen hun producten aanbieden.

 

Een grote Europese marketingcampagne zal er alvast niet komen, want Wish zegt in Europa en Amerika al de nummer één te zijn op vlak van m-commerce. Dat doet het door te mikken op een andere doelgroep dan concurrenten als Zalando, AliExpress en Amazon. “We hebben een jongere doelgroep, want spreken meer de millennials aan.”

 

Wish zegt dat het dagelijks vijf miljoen bezoekers over de vloer krijgt en dat het een miljoen orders verwerkt. Iedere dag komen er 250.000 nieuwe geregistreerde gebruikers bij, waarbij 60 procent van de gebruikers vrouwelijk is. Wish wist verspreid over zes investeringsronden al 1,1 miljard dollar (net geen miljard euro) binnen te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.