Wish opent Europees hoofdkantoor in Amsterdam

Wish opent Europees hoofdkantoor in Amsterdam

Shoppingapp Wish maakt werk van een Europees hoofdkantoor in Amsterdam. Door ook in Europa aanwezig te zijn, wil het bedrijfje vooral meer lokale handelaars aantrekken om ook op het platform te verkopen.

5 miljoen bezoekers per dag

“Vorige week maandag kreeg ik de sleutel van ons kantoor in Wework in Amsterdam. Ik ben nu personeel aan het werven om de Europese activiteiten op te starten. Vermoedelijk hebben we eind dit jaar een eigen kantoor”, zegt topvrouw Sarah Hughes daarover aan Emerce.

 

Tegen het einde van deze zomer moeten er al een zestal mensen aan de slag zijn in Amsterdam en voor het einde van het jaar moet dat aantal nog verdubbeld worden. Die werknemers krijgen vooral de taak om Europese handelaars aan te trekken of om er voor te zorgen dat hun omzet via de app stijgt. Momenteel zijn het vooral Chinese handelaars die al de weg hebben gevonden naar de app, en daar tegen bijzonder lage prijzen hun producten aanbieden.

 

Een grote Europese marketingcampagne zal er alvast niet komen, want Wish zegt in Europa en Amerika al de nummer één te zijn op vlak van m-commerce. Dat doet het door te mikken op een andere doelgroep dan concurrenten als Zalando, AliExpress en Amazon. “We hebben een jongere doelgroep, want spreken meer de millennials aan.”

 

Wish zegt dat het dagelijks vijf miljoen bezoekers over de vloer krijgt en dat het een miljoen orders verwerkt. Iedere dag komen er 250.000 nieuwe geregistreerde gebruikers bij, waarbij 60 procent van de gebruikers vrouwelijk is. Wish wist verspreid over zes investeringsronden al 1,1 miljard dollar (net geen miljard euro) binnen te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top