World Retail Congress 2014 focust op ‘verstoring’

World Retail Congress 2014 focust op ‘verstoring’

Het World Retail Congress 2014 (29 september tot 1 oktober) zal het beste van de retailwereld samenbrengen om te praten over de mogelijkheden van de "verstorende krachten" waar de retailwereld voor staat.

Retail staat voor verstoring

Na uitgebreid onderzoek bij ervaren retailers en industrie-experten, ondersteund door een adviesraad (met onder andere directeurs van Tesco, Spar, Bata, Deloitte en meer), bleek dat 'verstoring' de grootste factor is waarmee de retailwereld te maken heeft.

 

Dat heeft geresulteerd in een algemeen thema 'Retailing in an age of disruption', dat gebieden als verstorende bedrijfsmodellen, verstorende technologieën en meer overlapt. Meer dan 165 sprekers zullen meer dan 1.500 CEO's, presidenten en managing directors uit meer dan 50 landen helpen om te gaan met deze mogelijke obstakels.

 

Natuurlijk zal het World Retail Congress 2014 deelnemers ook de mogelijkheid geven om te netwerken met andere bedrijven om samenwerkingen uit te bouwen en te profiteren van elkaars ervaringen. Zoals Sanjeev Mohanty (managing director van Benetton India) zegt: "Het World Retail Congress is de grootste samenkomst van leidende figuren uit onze sector en biedt interessante mogelijkheden om te netwerken. Met de opening van de globale marktplaats en de snelle toename van online retailconcepten is de industrie vandaag nog competitiever en dynamischer. Ik ben verheugd om hier dit jaar te zijn en ik kijk uit naar de inzichtvolle sessies door de leiders in onze industrie."

 

Indien u zich wil inschrijven voor het evenement of meer informatie wenst over het World Retail Congress 2014, bezoek dan de website.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top