World Retail Congress 2014 focust op ‘verstoring’ | RetailDetail

World Retail Congress 2014 focust op ‘verstoring’

World Retail Congress 2014 focust op ‘verstoring’

Het World Retail Congress 2014 (29 september tot 1 oktober) zal het beste van de retailwereld samenbrengen om te praten over de mogelijkheden van de "verstorende krachten" waar de retailwereld voor staat.

Retail staat voor verstoring

Na uitgebreid onderzoek bij ervaren retailers en industrie-experten, ondersteund door een adviesraad (met onder andere directeurs van Tesco, Spar, Bata, Deloitte en meer), bleek dat 'verstoring' de grootste factor is waarmee de retailwereld te maken heeft.

 

Dat heeft geresulteerd in een algemeen thema 'Retailing in an age of disruption', dat gebieden als verstorende bedrijfsmodellen, verstorende technologieën en meer overlapt. Meer dan 165 sprekers zullen meer dan 1.500 CEO's, presidenten en managing directors uit meer dan 50 landen helpen om te gaan met deze mogelijke obstakels.

 

Natuurlijk zal het World Retail Congress 2014 deelnemers ook de mogelijkheid geven om te netwerken met andere bedrijven om samenwerkingen uit te bouwen en te profiteren van elkaars ervaringen. Zoals Sanjeev Mohanty (managing director van Benetton India) zegt: "Het World Retail Congress is de grootste samenkomst van leidende figuren uit onze sector en biedt interessante mogelijkheden om te netwerken. Met de opening van de globale marktplaats en de snelle toename van online retailconcepten is de industrie vandaag nog competitiever en dynamischer. Ik ben verheugd om hier dit jaar te zijn en ik kijk uit naar de inzichtvolle sessies door de leiders in onze industrie."

 

Indien u zich wil inschrijven voor het evenement of meer informatie wenst over het World Retail Congress 2014, bezoek dan de website.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.